Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

God afton!

Är ny här på forumet. Har gjort musik i ett par år i reason och nu på senare tid har jag börjat experimentera med lite Heavy metal i reason.

Dock så tycker jag inte de medföljande elgitarrerna till reason är något bra. Använder combinator.

Så jag undrar om det finns någon bra gratis elgitarr refill till reason 3?

Någon här som använder reason till att göra Metal/Rock? I sådant fall, vad använder ni?

Tacksam för snabba svar.

Mvh

-M

Annons
Postat
God afton!

Är ny här på forumet. Har gjort musik i ett par år i reason och nu på senare tid har jag börjat experimentera med lite Heavy metal i reason.

Dock så tycker jag inte de medföljande elgitarrerna till reason är något bra. Använder combinator.

Så jag undrar om det finns någon bra gratis elgitarr refill till reason 3?

Någon här som använder reason till att göra Metal/Rock? I sådant fall, vad använder ni?

Tacksam för snabba svar.

Mvh

-M

Det är inte det lättaste att göra metal i Reason - i alla fall inte om man vill lägga in gitarrljud som ska låta naturtrogna. Jag har gjort en del men då brukar jag köra följande:

1. NN-XT bas (antingen P-bas distad pick eller Musicman femsträngade basen) - med varm tube-dist på.

2. Reason Drums refill (Jocke Skoog-kitet för mest punch)

3. Thorsyntar (distar ett syntljud som heter "Repeater")

Kanske inte riktigt svaret på din fråga men - själv har jag iaf inte hittat några gitarrljud som passar för metal.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.