Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Första inlägget 😛

Har ett problem som jag inte riktigt kan lösa. Har införskaffat mig Pro tools 8 och även en piano-vst som jag inte kan få fram i Pro tools. Verkar vara ganska klurigt. Har installerat vst:n men ingenting dyker upp i programmet. Ska man göra någon inställning i Pro tools? Isåfall, vad? Eller ska den bara dyka upp så fort man har installerat den?

Jättetacksam för svar!

mvh

Annons
Postat
Hallå!

Första inlägget 😛

Har ett problem som jag inte riktigt kan lösa. Har införskaffat mig Pro tools 8 och även en piano-vst som jag inte kan få fram i Pro tools. Verkar vara ganska klurigt. Har installerat vst:n men ingenting dyker upp i programmet. Ska man göra någon inställning i Pro tools? Isåfall, vad? Eller ska den bara dyka upp så fort man har installerat den?

Jättetacksam för svar!

mvh

VST fungerar inte i Protools. Om du inte använder en wrapper från tex fxpansion.

Går inte pianot att installera som RTAS då?

Postat

Du har ju ett OK grand piano inkluderat i ProTools 8 som heter MiniGrand, prova vettja =)

Har du ett finare fetare piano som du köpt och vill använda istället så borde det finnas som RTAS också, som är ProTools-formatet.

/L

Postat

Aha! Ska kolla om det går att installera som RTAS, hoppas på det.

Har kollat på mini grand lite, verkar helt okej som du sa 😠 Dock har jag problem med midianslutningen till min dator, fungerar ej av någon konstig anledning. Fast det skapar jag en ny tråd till. Ordning och reda var det va? Hehe 🙂

Tack för svaren!

mvh

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.