Steelham Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 (redigerat) Har precis uppgraderat från Cubase 3SE till Essential 5. För att pitcha i 3SE så högerklickar man på audio-delen man vill pitcha, väljer "process/time stretch" sedan fanns det ett reglage där man bara höjde o sänkte önskat antal semitoner. Var finns denna funktion i Essentila 5? Time stretch ligger på samma ställe, men har inte någon pitch-funktion. Redigerat 5 april 2010 av Steelham
Linus Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 Pitchen är numera en VST-plugg (PitchCorrect) med både pitch shift och simplifierad tonhöjdskorrigering ala Autotune.
Steelham Postat 5 april 2010 Trådstartare Postat 5 april 2010 Ahhh...! Very najs! Hockeykörerna sitter som ett smäck!
ONSatan Postat 6 april 2010 Postat 6 april 2010 Steelham sa: Ahhh...! Very najs!Hockeykörerna sitter som ett smäck! Hm, blev nyfiken. Hur gör du dina körer? (i.e. hur många "originalspår", hur många kopior, hur mycket pitch) Cheers!
D Vibe Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 Steelham sa: Har precis uppgraderat från Cubase 3SE till Essential 5. Ursäkta att jag stjäl din tråd lite, men vart har du uppgraderat från SE3 till Essential 5 ? Jag har letat runt lite bland nätbutikerna utan resultat...
Steelham Postat 10 maj 2010 Trådstartare Postat 10 maj 2010 D Vibe sa: Ursäkta att jag stjäl din tråd lite, men vart har du uppgraderat från SE3 till Essential 5 ? Jag har letat runt lite bland nätbutikerna utan resultat... Här: http://www.thomann.de/se/steinberg_cubase_...al_5_update.htm
D Vibe Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Steelham sa: Här:http://www.thomann.de/se/steinberg_cubase_...al_5_update.htm Tackar tackar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.