Jump to content
Annons

Vst plugins!


The Mr

Recommended Posts

Hej!

Jag ställde frågan tidigare idag, men jag fick inga svar 😉 Jag kanske ställde frågan fel, eller så är det ingen som vet svaret. Men jag provar igen.

Synkroniseringen mellan Groove Agent och Cubase Vst fungerar inte.

Jag kan starta GA bara genom att trycka på play i transport, så den länken är det inget fel på. Men det är när man har på klickljudet (metronomen) via midi samtidigt, som de inte synkar riktigt. Klicket kommer ett par millisekunder före trummorna.

Jag tror mig ha testat de flesta inställningarna i Cubase, men kan förstås ha missat något.

Kan det kanske ha med ljudkortet att göra? Att det finns någon form av tröghet som gör att audiofilerna från GA spelas upp lite senare än midimetronomen?

Jag fattar ingenting... 🙂

The Mr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Att det finns någon form av tröghet som gör att audiofilerna från GA spelas upp lite senare än midimetronomen?

Det finns alltid en latency (fördröjning/"tröghet") när det handlar om pluggar. Tror inte att Cubase VST kompenserar för denna.

Prova att "minus-delaya" GA i Inspectorn tills den klockar med dina andra instrument...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...