Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, gick och köpte en NanoKontrol 😆 dock fanns ingen manual i förpackningen (!?),

så jag har lite problem med denna lilla plastgrej.

Jag kan iaf styra volymen på en kanal i Logic via Nano dock så styr alla reglar på Nano enbart volymen på samma kanal. Kanal 1 eller den som jag markerar.

Transporten fungerar inte, och vad gör dom 2 knapparna på varje "kanal" på Nano?

Hur kan jag asigna 1an på Nano till kanal 1 i Logic, 2an på Nano till 2an i Logic, osv.

Kan jag kontrollera syntharna som jag har i logic? Kan jag skriva automationer och "spela in dom"?

Sjukt att man inte får med en jävla manual...

(google + youtube gav mig inge vettig info)

Tacksam för snabba svar 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Hos Korgs svenska distributör EM Nordic kan du ladda hem mjukvaran till nanoKontrol.

I Kontrol Editor väljer du att transportknapparna skickar MMC och reglarna önskat CC-meddelande. Antagligen står alla reglar ställda nu på att styra samma parameter.

Redigerat av Linus
Postat
Hos Korgs svenska distributör EM Nordic kan du ladda hem mjukvaran till nanoKontrol.

I Kontrol Editor väljer du att transportknapparna skickar MMC och reglarna önskat CC-meddelande. Antagligen står alla reglar ställda nu på att styra samma parameter.

Tack så mycket Linus! Funkar ju fin fint 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.