Jump to content
Annons

Samarbete Internet eller Stockholm


Kristofer Dahl

Recommended Posts

Tjena - jag är på jakt efter samarbetspartner[s ?]. Har följt Studio Forum som tyst åskådare ett bra tag och det är inget snack om att det finns både trevligt folk och mycket kompetens här.

Senaste samarbetsprojekt:

http://www.myspace.com/kmcmetalmusic

Egna låtar:

http://www.myspace.com/kristoferdahl

Jag spelar gitarr, sjunger och har hemmastudio med separat sång/förstärkarbås. Jag lyssnar på och spelar även helt andra musikstilar än exemplen ovan så låt inte hårdrocksoundet avskräcka.

Jag har även pysslat med marknadsföring på Internet, och har idéer om hur detta skulle kunna komma till användning för musikprojekt.

Jag har inga som helst förutfattade meningar om hur ett samarbete bör vara - så hör av dig om du brinner för det du håller på med oavsett musikaliska preferenser (etc), så startar vi något stort!

PMa eller maila på k(at)gmc.my

/Kristofer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 11 månader senare...

Jag tyckte väl att jag kände igen dig från GuitarMasterClass.net

...Kände igen namnet.

Kul att du dyker upp! Jag brukade titta på "lick of the day" rätt mycket för några år sedan. På den tiden spelade du på en Parker.

(Nu skriver jag låtar istället för disciplinerat gitarrövande.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du dyker upp! Jag brukade titta på "lick of the day" rätt mycket för några år sedan. På den tiden spelade du på en Parker.

(Nu skriver jag låtar istället för disciplinerat gitarrövande.)

Ajabaja man får aldrig sluta öva disciplinerat... 😉 Nej allvarligt du borde kolla in lick of the day nu för vi har äntligen fått in lite nytt material där! Parkern är fortfarande mitt favoritinstrument, och jag har dregglat över en Parker fly mojo rätt länge...hoppas kunna skaffa en sådan någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade Set me on fire....., schysst blandning mellan programmerat och guror...

Grymt kul att höra! Det var tänkt att det skulle bli en Rammstein-aktig låt, men vi gick istället ännu mer mot disko hållet (typ).

Skulle själv gärna göra mer såna låtar - älskar sånt som är stilöverskridande. Tycker att det finns så mycket duktigt folk som stirrar sig blinda på att skriva och producera på ett "korrekt" sätt, man försöker passa in i en viss stil.

Oftast har dock de band som folk strävar mot själva varit riktigt banbrytande stilmässigt - så fenomenet är lite underligt. Oj sorry nu vart det visst lite off topic och fullt med syftningsfel 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Grymt kul att höra! Det var tänkt att det skulle bli en Rammstein-aktig låt, men vi gick istället ännu mer mot disko hållet (typ).

Skulle själv gärna göra mer såna låtar - älskar sånt som är stilöverskridande. Tycker att det finns så mycket duktigt folk som stirrar sig blinda på att skriva och producera på ett "korrekt" sätt, man försöker passa in i en viss stil.

Oftast har dock de band som folk strävar mot själva varit riktigt banbrytande stilmässigt - så fenomenet är lite underligt. Oj sorry nu vart det visst lite off topic och fullt med syftningsfel 😱

Kolla in våran musik...., inget korrekt där inte...

Vi blandar metal, EBM, Trance och allt annat som passar oss för dagen......

Violent work of art

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...