Jump to content
Annons

Ambiens mickar i SD2...


mattsster

Recommended Posts

Annons
Har nyss installerat Superior drummer 2. Allt funkar förutom att jag bara får signal i EN av rumsmickarna. Någon som vet vad som är fel? kommer ingen signal alls ifrån dessa=(

Har du klickat igång alla instrument i bleedsflikarna?

Om inte det är problemet valde du nog en Lite-version. Testa ominstallera, och välj rätt.

Redigerat av Plankis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

I mixerfönstret, clicka "Edit" för de ambiencemickarna som du inte har någon signal för och se till att du har dragit upp volymen på de trummor du vill ha med där. Om det inte går så är det antagligen precis som föregående talare sa, att du inte installerat den fulla installationen.

Tack för det, nu funkar det fint!

...och då dök det upp ett spörsmål till, hur i fasiken gör man för att kombinera ex 2 olika baskaggar med hjälp av x-drums? Jag lyckas bara byta ut den bifintliga kaggen, jag vill ju kunna köra 2 kaggar som triggas samtidigt... Det ska väl gå vad jag har förstått....

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa en ny X-drum och välj den kaggen du vill ha. Sen går du in i Mapping (du behöver Superior 2.2.1 för den funktionen. Uppdateringen är gratis för registrerade användare och finns på ditt konto på toontrack.com). Högerklicka på X-drummen och välj artikulation i rutan uppe till höger. För en baskagge finns ju inte så många att välja på, "Right" borde vara den vanligaste. Högerklicka på "Right" så att den blir orange. Vänsterklicka sedan på samma ställe och dra den till samma pianonot (36) som din andra "standardkagge" är. Du får nu upp en ruta med frågan om du vill "Join" eller "Replace". Om du väljer Join, så kommer båda kaggarna triggas nu när du spelar den MIDI-noten. Om jag inte missat nåt nu i den sena timmen så borde detta fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa en ny X-drum och välj den kaggen du vill ha. Sen går du in i Mapping (du behöver Superior 2.2.1 för den funktionen. Uppdateringen är gratis för registrerade användare och finns på ditt konto på toontrack.com). Högerklicka på X-drummen och välj artikulation i rutan uppe till höger. För en baskagge finns ju inte så många att välja på, "Right" borde vara den vanligaste. Högerklicka på "Right" så att den blir orange. Vänsterklicka sedan på samma ställe och dra den till samma pianonot (36) som din andra "standardkagge" är. Du får nu upp en ruta med frågan om du vill "Join" eller "Replace". Om du väljer Join, så kommer båda kaggarna triggas nu när du spelar den MIDI-noten. Om jag inte missat nåt nu i den sena timmen så borde detta fungera.

sittre på jobbet men nu vill jag hem och testa!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkade ju! Dock så dyker det upp nya spörsmål när jag inte riktigt får till det=( jag vill ju gärna få upp den nya x-drum-kaggen på en separat kanal i mixern, nu spelar den i samma kanal som micken till originalkaggen=( Någon som vet hur detta åtgärdas?

Sedan har jag en fråga om groovespelaren som nu finns integrerad. Den hittar inga midifiler... Jag har ju midifiler som följer med EZplayer pro, men vart ska jag lägga dem för att få upp dem i DS2?

Tack för att ni hjälper en vilsen själ!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. X-drummen borde komma upp som en egen kanal till höger i mixern, alldeles innan bussarna. Är dock inte helt säker på detta, får testa imorgon.

Har du installerat EZplayer Pro? Då borde MIDI:t installeras automatiskt. Annars kan du dra och släppa mappen "Drag me to browser" som finns inkluderat i installern, till browser i EZplayer Pro eller Superior. Det finns extra MIDI till Superior på ditt konto också.

Du får gärna posta i vårt supportforum på Toontrack istället för här, där finns det ett helt gäng med techs och andra människor som kan hjälpa. Kolla även in Toontrack TV där du kan få ytterligare tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...