Jump to content
Annons

Den spelar upp undre tagningen istället för nyaste...


Garbom

Recommended Posts

Annons

Du väljer ju aktiv tagning med F7 tror jag, det är krysset som du mutar klippen med, då blir de gråa.

Det som är grönt är aktivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah nä inte så... om det är komandot på 7an du tänker på och inte f7.

Utan det är helt enkelt så att om jag spelar in en tagning. sedan spelar jag över tagningen, så spelas (oavsett hur många nya tagningar) det understa lagret upp. och inget är muteat.... startar jag ett nytt projekt eller öppnar ett annat så funkar det precis som vanligt, men det måste vara något kortkommando jag kommit åt?....

nån måste väll veta? 😄 är inte sugen på att leta igenom i manualen precis 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah nä inte så... om det är komandot på 7an du tänker på och inte f7.

Utan det är helt enkelt så att om jag spelar in en tagning. sedan spelar jag över tagningen, så spelas (oavsett hur många nya tagningar) det understa lagret upp. och inget är muteat.... startar jag ett nytt projekt eller öppnar ett annat så funkar det precis som vanligt, men det måste vara något kortkommando jag kommit åt?....

nån måste väll veta? 🙂 är inte sugen på att leta igenom i manualen precis 😛

Det enda jag på rak arm tänker på är ju inställningarna som ligger till vänster i "Transport", där man slår på och av Quantize.

Mix, Stack osv...de grejerna?

Jag har på Stacked och Normal eller nåt tror jag, Stacked No Mute så spelas väl alla upp och Stacked så blir det mute på det man spelat in före det man spelar in just nu eller nåt...minns inte. Kika där...om jag nu förstått dig rätt.

För du KAN sätta de på mute och vice versa och spela upp de andra???

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla det! och återkomma sen!

jo allt med mute och sånt där fungerar helt normalt, det är bara om jag har "flera raka tagningar" ovanpå varrandra så äre bara det som ligger underst som spelas. och inte det som är "synligt" högst upp.

men jag ska kolla direkt när jag åker upp till studion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...