Jump to content
Annons

Megadeth i studion


JJMusik

Recommended Posts

Man behöver vÀl inte vara nÄgot Megadeth fan eller ens hÄrdrockare för att digga denna video. Som studionörd Àr det alltid kul med sÄdana hÀr videos.

En dokumentÀr i 6 delar frÄn -94 som handlar om tillverkningen av deras platta Youthanasia.

Man fÄr se nÀr de bygger sin egen studio (man ser t o m bandet stÄ med verktyg och penslar) i en gammal fabrik.

Producenten de jobbar med i videon Àr britten Max Norman som flyttar in sitt trevliga SSL -bord.

Duktiga musiker som, bra lÄtskrivare - en trevlig rulle helt enkelt

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

hehe,

Det Àr en gammal klassisk video - den fanns som vhs nÀr jag var mindre, ginza hade den ett tag men jag köpte aldrig den dÄ och har inte lyckats fÄ tag pÄ den sedan. Vad hade man gjort utan internet. Hade aldrig fÄtt se denna underbara studiovideo utan the blessing of youtube.

TÀnkte att det kunde vara kul för folk att se ett "riktigt" metalband jobba i studion. Tycka vad man vill men det Àr duktiga musiker och dave Àr en briljant lÄtskrivare med vÀldigt uttryckande texter.

Sedan Àr det ju kul att man fÄr se nÀr de bygger studion frÄn grunden. Att fÄ se en duktig producent jobba pÄ sitt SSL-bord Àr ju aldrig trÄkigt heller

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Den sĂ„g man pĂ„ Headbangers ball pĂ„ den gamla goda tiden. 😉

Det var nĂ„t MTV körde va? Eller Ă€r jag helt fel ute nu? 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
alldeles riktigt, de hade lÀnge en goofy brud som hette vanessa nÄgonting som programledare

Vannessa Warwick om jag inte minns helt fel. Hmm undrar om hon lĂ„g med chefen för att fĂ„ det jobbet. Hon var verkligen en amatör 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...