jettrail Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Har en fråga om det finns en bättre mer optimal setup med min externa hd än den jag har. iMac intel core duo 2GHz 4 gig internminne. Snow Leopard 10.6.2 Pro Tools 8.0.3prx180 Digi 003 rack. Extern Hd - WD fw800 Min setup: Imac - fw400port till 003 Imac - fw800port till extern hd WD Pro Tools rullar väl helt ok men ibland tycker jag att det skulle palla lite mer och undrar då om min setup inte är helt optimal. Har för mig att jag läst nånstans att man inte ska göra som jag gör utan mer ha det i en kedja med fw400 adapter. Man ser ju lite olika förslag och teorier på olika forum. Är det ngn som skulle kunna reda ut detta åt mig? /Jonte
D200 Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Har en fråga om det finns en bättre mer optimal setup med min externa hd än den jag har. iMac intel core duo 2GHz 4 gig internminne. Snow Leopard 10.6.2 Pro Tools 8.0.3prx180 Digi 003 rack. Extern Hd - WD fw800 Min setup: Imac - fw400port till 003 Imac - fw800port till extern hd WD Pro Tools rullar väl helt ok men ibland tycker jag att det skulle palla lite mer och undrar då om min setup inte är helt optimal. Har för mig att jag läst nånstans att man inte ska göra som jag gör utan mer ha det i en kedja med fw400 adapter. Man ser ju lite olika förslag och teorier på olika forum. Är det ngn som skulle kunna reda ut detta åt mig? /Jonte Är inte hundra så jag ska inte jaga upp dig men tror att det bara finns bandbredd för 1 st 800 eller 2 st 400-portar samtidigt, undrar om det inte är så? Och eftersom du använderbåda portarna så kommer 800-porten att "sänkas"...någon som kan mer får rätta mig. Har för mig jag har läst det.
D200 Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Här är en tråd, iof om Macbook men ändå handlar den om bandbredd, kanske kan ge nåt... http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=660710
jettrail Postat 17 januari 2010 Trådstartare Postat 17 januari 2010 Här är en tråd, iof om Macbook men ändå handlar den om bandbredd, kanske kan ge nåt... http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=660710 Tackar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.