Joelbille Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 Har försökt installera ett par pluggar på sistone, nu senast Fishfillets serien med olika dynamiska effekter. Eftersom Audiouniten på något vis är gjort för PowerPC kan jag inte använda dessa på min Intelbaserade MacBook. Då vill man ju använda VST versionen. Men av någon anledning är Logic inte kompatibelt med VST. Fråga1: Finns det någon krussidullväg runt problemet? Kan man hacka järnet och på något sätt använda till ex. Rosetta för att köra PowerPCgrejer genom Logic? Kan man på något sätt via någon annan omväg använda VST pluggar i Logic? Fråga 2: (lågprio... mest av irritation) Varför i hela världen är inte Logic kompatibelt med VST? Det ä ju helt orimligt frustrerande... Om man vill forska lite hittar man Fiskeffekterna på http://www.digitalfishphones.com/main.php?...2&subItem=5
Piccazzo Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 (redigerat) 1. Lösningen heter Fxpansion VST to AU adapter / Fxpansion VST-to-AU 2. För att VST är utvecklat av Steinberg som är en konkurrerande standard samt med egna AU kan Apple garantera en viss driftsäkerhet. Det säger sig själv att VST effekten måste vara i Mac-format. Redigerat 13 januari 2010 av Piccazzo
Joelbille Postat 13 januari 2010 Trådstartare Postat 13 januari 2010 1. Lösningen heter Fxpansion VST to AU adapter / Fxpansion VST-to-AU Tack för tipset! Ska testa så fort jag får tillgång!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.