Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har lite problem med att fÄ igÄng guitar rig. NÀr jag spelar ser jag att input mÀtaren i guitar rig rör pÄ sig, men ser ingenting i output och fÄr inget ljud. Utanför guitar rig fungerar det utmÀrkt, hör gitarrljudet direkt.

Kör med ett Audiophile 2496. NÄgon som vet om det Àr nÄgra sÀrskilda instÀllningar som gÀller i "M Audio Delta Control Panel" (ljudkortets mixer) eller guitar rig?

Annons
Postat

NÀr jag kör med realtidseffekter i Cubase funkar Amplitube och alla andra effekter perfekt, men inte guitar rig. JÀvligt skumt. Jag har "Direct Monitoring" urkryssat i Cubase. AnvÀnder de analoga in och utgÄngarna pÄ ljudkortet.

Mina instÀllningar i "Audio+ MIDI settings" i guitar rig Àr följande:

Output Device: "M-Audio Delta Asio"

Input 1: "1: Analog In 1 Delta-AP [1]

Input 2: "2: Analog In 2 Delta-AP [1]

Output 1: "1: Analog Out 1/2 Delta-Ap [1]"

Output 2: "2: Analog Out 1/2 Delta-Ap [1]"

mikey2times (oregistrerad)
Postat

Testa att mixtra lite med H/W Out 1/2 under Patchbay/Router fliken.. Tror jag hade nÄgot liknande problem förut...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.