Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett Focusrite Saffire med två mickingångar och två line ingångar.. Man kan trycka på en knapp och välja om man vill spela in ifrån mickingången eller motsvarande line ingång.

Nu till min fråga

Om jag har en mick till mickingång 1 och en gitarr till line ingång 1. Så funkar inte mickingången om sladden ifrån gitarren sitter i line ingång 1. Jag kan välja att spela in ifrån mickingång 1 istället för line ingång 1 men det funkar inte. För att jag ska få det att funka så måste jag dra ur sladden i line ingång 1. Då funkar mick ingång 1.

Hur kommer detta sig? Och hur går det att lösa?

Har laddat ner senaste drivrutinerna till ljudkortet

Mvh Daniel

Annons
Postat

Hej!

Från manualen:

"Genom att använda en Lineingång, avaktiverar du

Mikingången på samma kanal, så kontrollera att du inte kopplat in

en linekälla om du vill spela in via mikingångarna."

Du löser eventuellt problemet genom att använda line-in på kanal t ex input 1, och mic på input 2.

Behöver du fler än 2 inputs finns även 2 kanaler spdif.

Postat
Hej!

Från manualen:

"Genom att använda en Lineingång, avaktiverar du

Mikingången på samma kanal, så kontrollera att du inte kopplat in

en linekälla om du vill spela in via mikingångarna."

Du löser eventuellt problemet genom att använda line-in på kanal t ex input 1, och mic på input 2.

Behöver du fler än 2 inputs finns även 2 kanaler spdif.

Ok. Så ganska onödigt då med en knapp för att välja om man vill spela in mickingången eller line ingången då när mickingången avaktiveras så fort man sätter i sladden......

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.