Jump to content
Annons

PT 8.0.3 startar inte på Snow Leopard Hjälp!


Viper

Recommended Posts

Kör Mac OS X 10.6.2 på en vit iMac 2Ghz Intel Core 2 Duo med 2 GB RAM. Uppgraderade till Snow Leopard alltså. Uppgraderade även till senaste Pro Tools LE 8.0.3 som ska vara kompatibel med Snow Leopard. Kör Mbox 2 mini.

När jag startar Pro Tools fastnar den i början av startprocessen. När den kommer till Loading Plugins, DigiReWire.dpm så kommer den förhatliga badbollen, sen händer ingenting. Börjar få lite panik med tanke på att jag ska lägga ett gitarrsolo på en skiva med snar deadline och inte ens får igång PT.

Har kollat på Digidesign.com och inte blivit klokare, har även sökt på Studio Forum utan att hitta något. Finns det någon som kan hjälpa?

Tacksam för svar! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kör Mac OS X 10.6.2 på en vit iMac 2Ghz Intel Core 2 Duo med 2 GB RAM. Uppgraderade till Snow Leopard alltså. Uppgraderade även till senaste Pro Tools LE 8.0.3 som ska vara kompatibel med Snow Leopard. Kör Mbox 2 mini.

När jag startar Pro Tools fastnar den i början av startprocessen. När den kommer till Loading Plugins, DigiReWire.dpm så kommer den förhatliga badbollen, sen händer ingenting. Börjar få lite panik med tanke på att jag ska lägga ett gitarrsolo på en skiva med snar deadline och inte ens får igång PT.

Har kollat på Digidesign.com och inte blivit klokare, har även sökt på Studio Forum utan att hitta något. Finns det någon som kan hjälpa?

Tacksam för svar! 🥰

Låter som det kan vara rewirepluggen som spökar. Vad händer om du flyttar den från plug-ins mappen?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som det kan vara rewirepluggen som spökar. Vad händer om du flyttar den från plug-ins mappen?

MVH

Anders

Jag la den i papperskorgen och nu startar PT. Tackar och bockar!

Men är den inte något jag behöver? Vad gör denna plugin?

Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag la den i papperskorgen och nu startar PT. Tackar och bockar!

Men är den inte något jag behöver? Vad gör denna plugin?

Niklas

Jo, du behöver den om du vill köra ett annat program via rewire som exempelvis reason. Så detta ska du ändå kontakta digidesign om tycker, och även kolla om det finns någon särskild uppdatering för den pluggen på deras sida. Men nu kan du ju spela in gitarren iaf tills du fått ordning på pluggen 🥰

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, du behöver den om du vill köra ett annat program via rewire som exempelvis reason. Så detta ska du ändå kontakta digidesign om tycker, och även kolla om det finns någon särskild uppdatering för den pluggen på deras sida. Men nu kan du ju spela in gitarren iaf tills du fått ordning på pluggen 😮

MVH

Anders

Har tänkt att göra en ren ominstallation av Mac OS X och installera om Pro Tools som jag idag fick på DVD. Är problemet kvar då får jag nog vända mig till Digidesigns kundtjänst (som man verkligen inte är helt nöjd med...) Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...