Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Ska nu gå över till att börja använda mac datorer istället för pc när jag producerar musik. Problemet är att den macbook som jag vill ha kommer med: MacOsx 10.6.2 snow leopard operativsystem. Är detta ett bra operativsystem för musik produktion eftersom jag inte har någon aning om mac datorer? Använder ett Esi Quatafire 610 ljudkort & M-audio Keyrig 49 som klaviatur. Har kollat på drivers till de båda tillverkarna men de har inga drivrutiner för MacOsx 10.6.2 snow. På Esi's hemsida står det att de finns bara 1 control panel för Mac OSx. Och i m-audios hemsida hittar jag inte drivrutiner för min keyboard till MacOsx 10.6.2 snow. Så vad är MacOsx 10.6.2 snow för något och är det något att ha?

Skulle vara tacksam för snabba svar eftersom ja behöver en dator.

Annons
Postat

Mac OS Snow Leopard är Apples senaste operativsystem. Den tidigare versionen hette bara Leopard.

10.6.2 visar vilken uppdatering i ordningen det är, inget du behöver bry dig om just nu.

Ditt Quatafire stöder Mac OSx från version 10.3, vilket gör att ditt kort ska fungera med Snow Leopard.

Jag har samma keyboard som du och det fungerar utan problem.

Min övergång till mac gjordes för ca 2 år sedan och jag ångrar mig inte ett dugg. För musik produktionen fungerar alla iMac modeller perfekt och även macbook'sen om du behöver vara mobil.

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.