Jump to content
Annons

Cubase 5 med Ezdrummer


OneManBand (oregistrerad)

Recommended Posts

OneManBand (oregistrerad)

Hejsan!

Sitter och har nyss tagit mig igenom allt vad som behövts ang drivrutiner osv för att få ljud i Cubase 5 genom Line-6 UX2 kort med gitarr, har även lyckats få ljud med mitt digital set (Yamaha DTXPLORER).

Allt va frid å fröjd tills att jag pluggade in och testkörde hela trumsetet med Ezdrummer/DKH2. FEL LJUD!! Virveln har cymbal ljud, kaggen har virvel ljudet och ingen pad på setet har ett kaggeljud.

Grejen är den att när jag väljer Groove Agent One som VST Instrument, då kan jag enkelt få ljud i virvel, kagge osv när jag lirar på padsen, (genom GAO´s egen virtual pad) men inte i Ezdrummer.

Allt fungerar alltså när jag använder Cubase5´s Virtual Keyboard samt klickar på själva pukorna i Ezdrummer med musen.

När jag öppnar Drum Map och byter noter där så ändras ljudet, men bara när jag klickar i kolumnen längst till vänster i självaste Drum Map. Hur mycket jag än ändrar i tabellerna där så händer absolut ingenting inne i cubase sen när jag spelar på padsen med Yamaha trumsetet.

Snälla någon hjälp mig innan mina nerver äter upp mig innefrån å ut. Snälla ge mig vaccin!! 😕

Tack på förhand snälla.

M.v.h Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...