Jump to content
Annons

Sidechainat Noise?


Taner

Recommended Posts

Annons

Det är relativt enkelt.

Lägg någon form av ljudgenerator som skapar brus som en insert på ett audiospår, alternativt, lägg en ljudfil med brus på själva audiospåret. Lägg en kompressor på spåret och sidechaina till kicken.

Det är lite svårt att beskriva närmare utan att veta vilket program du använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är relativt enkelt.

Lägg någon form av ljudgenerator som skapar brus som en insert på ett audiospår, alternativt, lägg en ljudfil med brus på själva audiospåret. Lägg en kompressor på spåret och sidechaina till kicken.

Det är lite svårt att beskriva närmare utan att veta vilket program du använder.

Använder FL Studio 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sidechaina kan du googla på så finns det hur många beskrivningar som helst på internet samt på detta forum. För att få till bruset så är det bara hitta en synthplugg som fixar det (har inte testat om FLs egna har det). Linplug Alpha tex kan fixa både pink och white noise (brus). Sen kan det vara bra att EQa lite så det inte blir så skarpt samt kanske lägga på ett litet reverb så det blir lite fylligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Råkar du använda Pro 53 är det superenkelt!

Nu råkar det vara så att jag har det, hur gör man 😆?

Sidechaina kan du googla på så finns det hur många beskrivningar som helst på internet samt på detta forum. För att få till bruset så är det bara hitta en synthplugg som fixar det (har inte testat om FLs egna har det). Linplug Alpha tex kan fixa både pink och white noise (brus). Sen kan det vara bra att EQa lite så det inte blir så skarpt samt kanske lägga på ett litet reverb så det blir lite fylligare.

Albino 3 kan väl också fixa Pink noise har jag för mig? Råkar iallafall ha den också.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pro 53 drar du ner OSC A och OSC B ner till noll, och rattar sedan på Noise.

(Alla tre rattarna finns längst upp i mitten i rutan Mixer)

I övrigt får du ratta fram ditt noiseljud bäst du vill med delay, filter osv.

Angående sidechain finns det X antal youtube-tutorials, så jag hänvisar dig helt enkelt dit 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...