Jump to content
Annons

Vad används Reason, Ableton Live, Sampletank, Melodyne Essential, Torq till?


hardrocker

Recommended Posts

Är hyfsat grön på detta med hårddiskinspelning. Har installerat Pro Tools och med det får man ju med massa extra småprogram, t ex Reason, Ableton Live, Sampletank, Melodyne Essential, Torq etc.. Vad är detta för program och behövs de för att köra Pro Tools, eller kan jag avinstallera dem helt enkelt?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Är hyfsat grön på detta med hårddiskinspelning. Har installerat Pro Tools och med det får man ju med massa extra småprogram, t ex Reason, Ableton Live, Sampletank, Melodyne Essential, Torq etc.. Vad är detta för program och behövs de för att köra Pro Tools, eller kan jag avinstallera dem helt enkelt?

Tack på förhand!

Du behöver dom antagligen inte men de är kul att prova så pröva innan du slänger dom, många experimentella electronicamusiker m.fl. föredrar ju Reason och Ableton framför Pro-Tools. Även om PeoTools är nästintill studiostandard och mycket bra så är det ju inte det 100% bästa eller mest snabbjobbade musikprogrammet många kombinerar ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ofta melodyne essential till att fixa till pitchen på sång, eller tonen på ett instrument om det spelade fel 😉 Så jag säger som glaskatten. Testa dem lite. Hur du kopplar dem via rewire finns instruktionsvideo på digidesigns hemsida, exempelvis reason som du kan köra via rewire direkt från pro tools.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ofta melodyne essential till att fixa till pitchen på sång, eller tonen på ett instrument om det spelade fel 😛 Så jag säger som glaskatten. Testa dem lite. Hur du kopplar dem via rewire finns instruktionsvideo på digidesigns hemsida, exempelvis reason som du kan köra via rewire direkt från pro tools.

MVH

Anders

Åh fan, då ska jag testa det! Vart hittar jag instruktionsvideon på Digidesign? Den verkar lite rörig att hitta på, den sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fan, då ska jag testa det! Vart hittar jag instruktionsvideon på Digidesign? Den verkar lite rörig att hitta på, den sidan.

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...mp;itemid=27606

Välj watch it now på sidan. I det fönstret som kommer upp väljer du pro tools accelerated videos. Där har du exempelvis hur du kopplar ihop reason adapted med pro tools. Men även massa annat matnyttigt!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...