Jump to content
Annons

Mer än en BCF2000 i Cubase


JJMusik

Recommended Posts

Tjo,

Sitter med Cubase 5 på en mac och 3 st Behringer BCF2000 framför mig. Har lagt till 3 stycken "Mackie controls" och assignat portarna. Enheterna fungerar finfint MEN, de assignas ju till samma kanal... alltså första regeln på alla 3 enheterna styr kanal 1 i mitt DAW. Ja, ni fattar - jag vill ju att första regeln på enhet 2 ska styra kanal 9 i cubase osv...

Vet att Logic känner av olika enheter så som jag efterfrågar men går det inte i Cubase?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjo,

Sitter med Cubase 5 på en mac och 3 st Behringer BCF2000 framför mig. Har lagt till 3 stycken "Mackie controls" och assignat portarna. Enheterna fungerar finfint MEN, de assignas ju till samma kanal... alltså första regeln på alla 3 enheterna styr kanal 1 i mitt DAW. Ja, ni fattar - jag vill ju att första regeln på enhet 2 ska styra kanal 9 i cubase osv...

Vet att Logic känner av olika enheter så som jag efterfrågar men går det inte i Cubase?

Löser det inte sig om du skickar på olika midi-kanaler?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
pme (oregistrerad)

Bumpar gammal tråd.

Någon som använt 2 eller fler BCF2000 till cubase? Hur går man tillväga för att enheterna ska styra rätt kanaler i cubase och inte hela tiden styra regel 1-8?

Det ska gå att sätt id på enheter när de startar. Sedan tror jag man ska ha midi-kablar mellan enheterna så att bara en sitter med usb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...