Debul Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 (redigerat) Ha gÄtt o importerat mig en ARP 2600 frÄn USA. Den Àr helt J*vla sjuk. Brevid den riktiga ARP:n sitter jag med Arturias demo version. Lyssna pÄ klippet frÄn den riktiga ARP:n ( OBS höga toner förekommer) Det Àr helt omöjligt att skapa nÄgot sÄdant frÄn en software pryl. NÄgon som inte hÄller med? Jag lyckades inte sÄ bra iallafall. Klicka för att komma till sidan. Redigerat 25 december 2004 av Debul
L.C Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Nu blev jag jÀvligt avis... Kan man fÄ se en bild pÄ skönheten? Lyssnar... VILL HA!!!
neriks Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Ha gĂ„tt o importerat mig en ARP 2600 frĂ„n USA. đ Den Ă€r helt J*vla sjuk. Grattis! Vilken version av 2600 blev det? đ Brevid den riktiga ARP:n sitter jag med Arturias demo version. Lyssna pĂ„ klippet frĂ„n den riktiga ARP:n ( OBS höga toner förekommer) Det Ă€r helt omöjligt att skapa nĂ„got sĂ„dant frĂ„n en software pryl. NĂ„gon som inte hĂ„ller med? Jag har gjort samma jĂ€mförelser mellan Arturia Moog Modular V och min Moog Modular. Jag har Ă€ven jĂ€mfört Arturia Minimoog V med min Minimoog. Slutsatsen jag kom fram till var att det Arturia gjort ett ganska bra jobb med sina mjukvaror. LjudkaraktĂ€ren i mjukvarorna pĂ„minner en hel del om originalen men visst förekommer det skillnader. I vissa fall enormt stora skillnader! đ Vill man ha det rĂ€tta soundet sĂ„ finns det helt enkelt inga genvĂ€gar!
Debul Postat 25 december 2004 TrÄdstartare Postat 25 december 2004 (redigerat) FörstÄr avundsjukan. Men god mat Àr dyr Men fick den till ett bra pris med tanke pÄ att dollarn har sjunkit. Det Àr version 3. G-klav Grayface med 4012 filtret, ganska ovanligt. Underbart ljud. Kan hÄlla med om att Arturia har lyckats bra i vissa punkter ex basic lead och basljud. Men de faller nÀr man börjar tweaka pÄ filter mm i realtid. De övertoner som skaps av en analog krets Àr svÄra att hÀrma. Kan man fÄ se en bild pÄ skönheten? Har mejlat bilder till dig. Har inget stÀlla att lÀgga upp dem. Redigerat 25 december 2004 av Debul
L.C Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Oki du tror inte att du kan lÀgga upp ett ljudklipp pÄ samma instÀllningar pÄ bÄda dÀr man hör skillnaden sÄ man kan jÀmföra? För jag planerar pÄ att köpa Arturias.
Debul Postat 25 december 2004 TrÄdstartare Postat 25 december 2004 (redigerat) Ja det kan jag ju göra. Hinner nog ej idag. Vet dock ej om man kan exportera ljuden eftersom det Àr en demoversion. Sen bryts ju ljudet dÄ och dÄ. Men jag ska göra ett försök. Redigerat 25 december 2004 av Debul
L.C Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Jag har provat att exporta med demot. det gick men man fÄr taijma det bra sÄ att ljudet inte kommer med
Lindeberg Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 JĂ€klar va kul, Debul! DĂ„ kan man rĂ€kna med demo frĂ„n dig snart med tokmodulerad skrik-lead? đ
Debul Postat 25 december 2004 TrĂ„dstartare Postat 25 december 2004 Japp. Det kommer det bli. Fullt av massa strange fx och modulerande. Gött đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.