Jump to content
Annons

Köra FL Studio 8 på två skärmar


Nordlicht

Recommended Posts

Trots att jag investerade i en 23" widescreen för ett tag sen så räcker det verkligen inte till. Jag skulle behöva en till skärm (någon billigare variant, runt 19"), som ska monteras på ett väggfäste med en "arm" där jag placerar effektfönster, nivåmätare, mixern och allt annat som kan vara bra att ligga synligt när man vrider på midikontrollerna. Är det någon som vet om man kan köra FL Studio 8 på dubbla skärmar?

Alla fönster verkar hålla sig inom programmets "ramar", verkar det som. Man kan ju t.ex. inte flytta ut ett fönster utanför programmet. 🙂

Redigerat av Nordlicht
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nordlicht jag kör FL på 2 skärmar 2x 24" tummare 😄

har dessutom fixat om mitt FL till eget upplägg som mer optimerat för hur man nu sitter dvs i mitten av två skärmar. Du kommer inte orka sitta och vrida på huvudet så mkt kan till å med skapa nackproblem så därför koncentrerade jag allt viktigt i mitten

FL%201.jpgFL%202.jpg

rätt gammal bild nu men kör fortfarande på liknande sett fast ännu bättre 🙂

Redigerat av FabianKempe
Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag hade laptop provade jag koppla in gamla skärmen och körde på så vis laptop skärmen ner till och monitorn över.

Det var hur skönt som hällst att mixa i, playlisten längst ner och allt annat på ovansidan.

Önskar jag hade 3 eller 4 skärmar till enbart FL.

3 kanske skulle räcka

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag hade laptop provade jag koppla in gamla skärmen och körde på så vis laptop skärmen ner till och monitorn över.

Det var hur skönt som hällst att mixa i, playlisten längst ner och allt annat på ovansidan.

Önskar jag hade 3 eller 4 skärmar till enbart FL.

3 kanske skulle räcka

Har tänkt på detta oxå.. en skärm att bara ha edit events fönster i!.. shit va man skulle kunna jobba snabbt spec när man gör drum n bass, iaf så jag har det upplagt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkte så sent som för någon dag sen att man kan ju flytta om precis allt i FL. Jag har aldrig brytt mig om att flytta t.ex. transportmenyn och allt annat som brukar sitta längst upp, men med två skärmar så kan man ju faktiskt placera ut funktionerna mer strategiskt och ergonomiskt. 🙂

Vilken tur att jag konverterade från gamer till musiknisse. Nu slipper jag tänka på att behöva köpa en extra dyr 2ms skärm. Kan ju ta i princip vilken skärm som helst nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...