Jump to content
Annons

skum(?) kinesisk(?) Mp3 site som länkar till min sida


bengt__s

Recommended Posts

Annons

Alltid svårt att veta. Med tanke på att adressen är ett IP-nummer så verkar det ju inte vara någon större sida. Att de länkar till dig borde dock inte vara någon större fara, och om jag vore du skulle jag vara glad över att någon upptäckt din musik oavsett nationalitet. Fast det kan ju förstås röra sig om en s.k. spindel som söker igenom internet efter nedladdningsbara mp3:s för att kategorisera detta i sitt bibliotek över musik tillgänglig på internet (ytterligare ett exempel på en sådan tjänst är Seeqpod).

EDIT: Nu ser jag att du fick adressen från din statistik (från webbhotellet antar jag, eller iaf tjänsten genom vilken du lägger upp din musik). Min kommentar om IP-numret är därför kanske inte helt korrekt, beroende på webbhotellets/tjänstens funktionalitet.

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå

Jo det är från mitt webhotells statistik, känns nog som någon spindel ändå då den toppar "besöken" på min sida.

Kollade upp IP:et med whois och den pekar mot Bejing.

Känns bara lustigt om någon kines skulle råka höra någon av mina låtar, de skulle nog inte förstå så mycket... ;-)

/B

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en hel drös med japanska sajter som fulstreamade mina MP3:or till deras sidor, vilket innebar att många lyssnade på mina låtar men endast ett fåtal av dem var inne på min hemsida (http://assar.se). Flera av sajtägarna tjänade på det sättet reklampengar på mina låtar.

Därför bytte jag ut mina MP3-länkar till en musikspelare på hemsidan, samt spärrade för fulstreaming (det var nån här på forumet som berättade hur, men jag minns inte vem. Kanske Claes?).

Kanske är det färre som hör mina låtar nu, men de som lyssnar har i alla fall koll på att det är mina låtar och inte nån annans ...

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det där med någon spelare har jag också funderat på, jag märker t ex att det är problem med mina länkar i Internet Explorer (Firefox funkar bättre) att IE säger att "sidan inte kan visas" då någon klickar på länken för att höra låten, det är därför jag tvingats skriva tipset om att högerklicka på länken och spara ner låten först, det känns ju inte så hitech.

/B

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om något som kallas Hotlinking.

Den tidigare tråden som Assar syftade på, med beskrivning på hur man gör med sin .htaccess fil, finns HÄR. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...