Jump to content
Annons

Projekt till ljudfil i Cubase


PePPiZ

Recommended Posts

Så här ligger de till...

Jag har spelat in å mixat å e klar med projektet i CUBASE SX å vill nu spara de som ljudfil... wav, mp3 eller nåt .... men jag fattar inte hur man får projektet till en audiofil 😮

på "save as" finns bara cpr. format att spara i 😮 å på "export" kommer de upp en ruta som säger "the right and left locator must be set!" vad är fel??? hur gör jag??? har jag glömt nåt??? är jag helt uppåt väggarna fel ute??? finns det någat annat bra program att spela in i ??? :$

Är ganska newbie på produktions program å sånt så är extremt tacksam för all hjälp!!!!

//Ditch

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Så här ligger de till...

Jag har spelat in å mixat å e klar med projektet i CUBASE SX å vill nu spara de som ljudfil... wav, mp3 eller nåt .... men jag fattar inte hur man får projektet till en audiofil :rolleyes:

på "save as" finns bara cpr. format att spara i 🙁 å på "export" kommer de upp en ruta som säger "the right and left locator must be set!" vad är fel??? hur gör jag??? har jag glömt nåt??? är jag helt uppåt väggarna fel ute??? finns det någat annat bra program att spela in i ??? :$

Är ganska newbie på produktions program å sånt så är extremt tacksam för all hjälp!!!!

//Ditch

Hej Ditch!

Det är inte lätt i början, men du är på rätt väg.

Cubase vill veta mellan vilka takter nedmixningen ska ske.

Ställ markörerna från första till sista takt, så det blir blått hela vägen.

Sedan välj wav och stereo interleaved, eller mp3 och ok.

Då tror jag det ska funka, annars hör av dig igen.

Lycka till!

GIGAN

Redigerat av GIGAN
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tack GIGAN :rolleyes:

Funka bra de där ;P hihi

vilka "inställningar bör man spara efter ??? ☺️ 44.1 fattar jag å stereo??? :rolleyes: hehe de e just de här produsent grejset jag håller på å lära mej har bara hållt på med FL instrumentalt innan ^^ nåt tips på bra effect till sången så de låter mjukare å mer harmoniskt å så ???(A)

Link to comment
Dela på andra sajter

vilka "inställningar bör man spara efter ??? :rolleyes: 44.1 fattar jag å stereo??? :rolleyes: hehe de e just de här produsent grejset jag håller på å lära mej har bara hållt på med FL instrumentalt innan ^^ nåt tips på bra effect till sången så de låter mjukare å mer harmoniskt å så ???(A)

reverb och EQ ( equaliser )

Med equaliser kan du skära eller lägga till frekvenser så sången känns annorlunda. Leta dig fram försiktigt och känn efter.

Ibland kan det vara gött att dubba sången - sjung samma sak igen, på exakt samma sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GIGAN (oregistrerad)
Tack tack GIGAN 🙂

Funka bra de där ;P hihi

vilka "inställningar bör man spara efter ??? 🙂 44.1 fattar jag å stereo??? 🙂 hehe de e just de här produsent grejset jag håller på å lära mej har bara hållt på med FL instrumentalt innan ^^ nåt tips på bra effect till sången så de låter mjukare å mer harmoniskt å så ???(A)

Hej!

Kul att det funkade 🙂

Som lax skriver när det gäller effekter.

En kompressor är också bra att ha, till sång och all audio.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej ^^ måste bara träna upp mitt tålamod 😕 hehe fattar först nu vilken jäfla tid de tar 😛 vill ha de klart nu ^^ men tack för hjälpen 🙂 nu e de bara att öva upp färdigheterna i de hela å ge sej ut på upptäcksfärd i cubase magiska värld !!!! 😄:D:D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...