Thome Postat 22 september 2009 Postat 22 september 2009 Tjena! jag har ett stort problem med min sub. så fort jag panorerar något helt till höger följer inte subben med, utan ljudet kommer bara ut mina närfältare :S panorerar ajg till vänster följer subben glatt med och låter som vanligt. eftersom jag har köpt ett rumskorrigeringssystem vill jag kunna mäta upp rummet, men det är extremt svårt eftersom den skickar signalerna genom en högtalare åt gången - dvs jag får ingen bas när den mäter genom min högra monitor. snälla, hjälp mig! har provat allt tror jag, telekabel, balanserad/obalanserad, har även provat en balanserad telehane/XLRhona. 🥰 (submodell M-audio BX-10)
Claes Holmerup Postat 22 september 2009 Postat 22 september 2009 Du får igenom signalen som vanligt till båda monitorerna, så då borde det inte kunna vara ett kabelfel, utan snarare ett fel i suben, så att den bara skickar den ena kanalen till subens förstärkare. Om det är någon switch, brytjack, intern kabel eller elektronik som felet ligger i, är däremot svårt att säga... 🥰
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.