Jump to content
Annons

Röd eller grön lampa

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Nu blir jag lite knepig påt för nog hundan är det väl så att det ska lysa grönt på Saffire Pro 10 i/o. Nu när jag slog på ljudkortet så stod det att förra sessionen blev sparad i 48 khz och med adat synk vilket är rent trams. Iofs så stämmer 48 men jag har aldrig haft nån adat. Nåväl dioden/lampan vid av på knappen lyser nu plötsligt röd vilket så vitt jag minns den aldrig har gjort och det har låtit från ljudkortet samtidigt. Däremot så tycker jag minnas att då det har strulat så har det lyst rött. 😄

Har vi några hjälpsamma Saffire Pro ägare här hur ser det ut på era ljudkort?

Vet att det egentligen är fel avdelning men tänkte att det går att få svar fortare här. Man funderar ju på om det håller på att packa ihop

Tacksam för svar

Annons
Postat

Hmm det lirar fortfarande, har streamat musikvideos med Plex i över en timme nu. Lustigt är det oxå föresten skulle ju inte funka nåt bra med Snow Leo jag tycker det funkar skitbra.

Postat

Mitt Saffire Pro 10i/o funkar så att när du kör med extern strömkälla så lyser lampan grön men om du låter firewireporten driva ljudkortet så lyser den röd.

Mvh

en morgontrött Lazarus

Postat

Tack för svar

Jo men visst är det så hade glömt det totalt 🥰 . Tänkte aldrig på det iom att köra utan strömförsörjning inte har funkat så bra på ett tag. Nu kör jag ju på nytt os så det kanske ger lite bättre stabilitet på FW kretsen på moderkortet vem vet.

Tack igen det hade ju blivit ännu rörigare nästa gång jag sätter på kortet och kommer ihåg att starta strömförsörjninge oxå 🥰 . Fan jag tänkte aldrig på det hade ju hittat en ny amerikansk musikvideo station på Plex och satt och diggade. Lite Alternative musik sådär och bra bild på dom flesta, några riktigt jäkla bra.

Varför har vi inga svenska sådana kanaler, det är ju bara rock, pop och max martin musik liknande här i landet. Inget fel på det men det blir lite strömlinjeformat även om det iofs är varierat så håller det sig i samma fållor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.