Jump to content
Annons

Fakta angående rättigheter osv.


memosomimemory

Recommended Posts

Hej!

Jag har fått för mig att öppna något slags bolag som musikproducent.

Och jag undrar om ni inte sitter på några bra sidor angående rättigheter inom musik (och inte stim tack=\ ), när man säljer, bibehåller rättigheter som låtskrivare, osv osv.

Gärna lite sidor om hur man går tillvägas med musik och nyskapta bolag!

Tacksam för svar!!

/ memo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det verkar som att du inte vet vad du egentligen vill...

Även om STIM är en "intresse"-organisation som fortfarande lever i en ljusskygg 60-talsvärld där noter på papper fortfarande is DA SHIT, och där datorer och Internet ännu är fantasier i en Arthur C. Clarke-roman, så är STIM i allra högsta grad en bra lärokälla vad gäller "när man säljer, bibehåller rättigheter som låtskrivare, osv osv."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det verkar som att du inte vet vad du egentligen vill...

Även om STIM är en "intresse"-organisation som fortfarande lever i en ljusskygg 60-talsvärld där noter på papper fortfarande is DA SHIT, och där datorer och Internet ännu är fantasier i en Arthur C. Clarke-roman, så är STIM i allra högsta grad en bra lärokälla vad gäller "när man säljer, bibehåller rättigheter som låtskrivare, osv osv."

Jo jag vet vad jag vill göra.. jag vet bara inte vad man bör tänka på .. när det är så mycket lixom.

tack ska ta mig tid och läsa lite där!

tacksam för även andra länkar och svar!

päjs out

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...