Jump to content
Annons

Nybörjarfrågor om ljudkort


Lassox

Recommended Posts

Hej! Jag är väldigt musik intresserad och nu funderar jag på att koppla in mina instrument via datorn (keystation och elgitarr) men då behöver jag att nytt ljudkort, borde man köpa internt ljudkort eller externt? Om man köper internt ljudkort förändrar det kvaliten på ljudet som kommer från datorn tex. när man spelar spel eller lyssnar på musik, och isåfall hur mycket?

Igår va jag på väg att köpa en m-audio keyrig 49 som jag hade tänkt koppla till datorn, men när jag prata med han i affären sa han att ljudet skulle hamna ca 1 halv sekund efter att jag tryckt ner tangenterna vilket skulle leda till att det skulle va omöjligt att hålla ett ordentligt tempo han påstod att jag va tvungen att köpa ett bättre ljudkort för att det skulle fungera korrekt.. Därför funderar jag nu på vilket som vore bäst för mig.

Tacksam för svar! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Bara gå till forumöversikt och välj ljudkort. Såna här frågor ställs varje vecka och allt som frågats om ljudkort finns att läsa där. Bara plöja igenom där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudet förändras till det bättre med ett ljudkort annat än det inbyggda.

Ett stabilt ljudkort är det externa M-Audio FTU som är ett usb2-ljudkort.

Men har du möjligen att köra firewire eller pci kan du överväga ett sådant ljudkort.

Egentligen är frågan omöjlig att svara på. Det beror på datorns egenskaper och vad som passar bäst ihop.

Ett tips kan vara att kolla in vad andra använder som verkligen fungerar!

Jag har en Toshiba P300-1EC laptop tillsammans med ett M-Audio Fast Track Ultra ljudkort och klagar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...