Jump to content
Annons

Få med Inserts vid "bounce section"


accus

Recommended Posts

Som jag har förstått det så kan man använda "bounce section" för att avbelasta datorn från tunga pluggar. Detta skulle inte vara så dumt då min dator inte direkt är den nyaste på marknaden. Problemet är att när jag "bouncar" så kommer inte inserts-effekterna med på den nya ljudfilen, och eftersom det är de som utgör 90% av datorns belastning så hjälper inte det mig något alls.

Kan man ställa in detta någonstans? Jag har letat i cubase hjälpfil men jag hittar ingenting om detta. Kanske går det inte ens? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dålig på sånt där ÄN men håller på att lära mig...men...går det inte att använda "mixdown" istället då?

Markera det du vill ha och sätt locators, och lägg mute på allt annat och kör Audio mixdown?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä vid bounce följer inte effekterna med.

Du har ett par alternativ.

1 Det enklaste är att frysa spåret.

2 Annars kan du exportera det och lägga det på ett nytt spår och stänga av effekterna och dra ner volymen på det gamla om du skulle vilja ändra något i efterhand. När du exporterar spåret kan du i exportfönstret välja att få det direkt importerat på ett nytt spår automatiskt.

3 Bränna in effekten i eventen via audiomenyn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej.

Tråkigt att det inte finns integrerat som en valmöjlighet i "bounce selection", det känns ju lite smått omständigt att behöva exportera spåret. Å andra sidan så är detta förmodligen inte ett lika stort problem om man har en dator som är mer lämpad för inspelning.

Tack för tipsen! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...