Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Börjar få ordning på nya PC:n och ljudkortet så då var det dags att inhandla Cubase.. Har i min syndiga ungdom kört fulversion, men tänkte nu gå över på den ljusa sidan... Om inte annat för att förhoppningsvis slippa strul. Siktar på ett Cubase 4, vet knappt varför men anar att det blir lämpligt. Så till min fråga: Om man hittar ett begad att köpa, är det då viktigt att det är "oreggat" eller spelar det ingen roll om man vill kunna uppgradera senare tex. Ibland ser man i annonser att det säljs "oreggat" så något plus lär det vara tänkte jag...

Tack på förhand för svar!

Annons
Postat
Halloj!

Börjar få ordning på nya PC:n och ljudkortet så då var det dags att inhandla Cubase.. Har i min syndiga ungdom kört fulversion, men tänkte nu gå över på den ljusa sidan... Om inte annat för att förhoppningsvis slippa strul. Siktar på ett Cubase 4, vet knappt varför men anar att det blir lämpligt. Så till min fråga: Om man hittar ett begad att köpa, är det då viktigt att det är "oreggat" eller spelar det ingen roll om man vill kunna uppgradera senare tex. Ibland ser man i annonser att det säljs "oreggat" så något plus lär det vara tänkte jag...

Tack på förhand för svar!

Det spelar ingen roll, utan enda skillnaden är att om det är registrerat hos Steinberg, så måste säljaren avregistrera det för att du ska kunna registrera det på dig i stället.

Du kan kolla på detaljerna kring försäljning av licenserna genom att starta deras "Resale wizard" här: https://www.steinberg.net/en/support/knowledgebase_new.html

Om du går i skolan, så kan du annars köpa en ny EDU-licens av Cubase5 för halva listpriset - något som kanske också kan vara intressant...?

Postat
Om du går i skolan, så kan du annars köpa en ny EDU-licens av Cubase5 för halva listpriset - något som kanske också kan vara intressant...?

Går i skolan? Duger det med vilken vanlig skolklass som helst, eller måste man plugga musik e.dyl?

Postat
Går i skolan? Duger det med vilken vanlig skolklass som helst, eller måste man plugga musik e.dyl?

Det räcker att man går i skolan och har studentleg.

Fyll i blanketten som finns här, få den stämplad av skolan och skicka/lämna den tillsammans med kopia på studentlegitimationen till handlaren där du vill köpa.

Musikstudier är inget krav, utan det är ok med alla heltidsstudier. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.