MarAfrem Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 Har laddat ner en massa patchar/presets till Teksonik Synth1, men det går inte att välja dom från synten. Klickar man på "bank" eller "load bank/instrument" så vill den hitta filer med namnet *.fxp (tror jag det stod) men presetsen heter *.sy1 Någon som har lyckats med detta?? Hur gör man?
hwasser Postat 9 augusti 2009 Postat 9 augusti 2009 (redigerat) Har laddat ner en massa patchar/presets till Teksonik Synth1, men det går inte att välja dom från synten.Klickar man på "bank" eller "load bank/instrument" så vill den hitta filer med namnet *.fxp (tror jag det stod) men presetsen heter *.sy1 Någon som har lyckats med detta?? Hur gör man? Jag tankade den synten igår och fixade presets osv. I mappen där man installerar Synth1 (t ex C:/program/synth1) finns mappar som heter soundbank00, 01, 02 .. Där lägger du presetsfilerna (128 st i varje preset). 00 Är den medföljande preseten, så lägg dom nya i mapparna 01, 02 osv. Sen går du in på synth1 i cubase eller vad du använder och trycker på knappen som det står "opt" (options) på. Där du väljer mapp för mapp. Redigerat 9 augusti 2009 av hwasser
MarAfrem Postat 9 augusti 2009 Trådstartare Postat 9 augusti 2009 Tack för svar! Det går inte att öppna de medföljande presetsen ens 😄 ... de ligger i soundbank00 Jag har provat att lägga presets i lite olika mappar. Knappen med Options har jag inte hittat 😲 Den finns på synten alltså? Och vad gör man där? Säger man till synten vart den ska hitta presets eller?
MarAfrem Postat 9 augusti 2009 Trådstartare Postat 9 augusti 2009 ÅH! Jag fattar! Tack så jättemycket för hjälpen! Under Opt väljer man var synten ska hämta ljudbankerna 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.