Jump to content
Annons

Problem med E-MU 0404


L.C

Recommended Posts

Har haft kortet ett tag nu och det mesta funkar utan problem utom en sak. Ingångarna hittas utav alla program som kan spela in audio på drivisen EMU ASIO men, trots att dom hittas kommer det inget ljud. 😏 Jag har dock bara provat med en enkel data mic men eftersom jag har fått ett bra pris på en Poly-800 av en pollare på jobbet skulle det vara trevligt om jag kunde använda den.

Har dom senaste driverna från EMU

Har provat ASIO4ALL

Har provat i FL Studio, Logic 5.5 och demot på Orion Platinum men inget resultat.

Med andra ord... HJÄLP. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du tror inte att du skulle kunna skicka en screen på hur din patchmix är upplagd eller om det är en session som var med från början. I så fall, namn tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

PerkaBalo:

Glöm det föresten... allt totallhavererade i måndags så jag har gett up. Datorn funkar men ljudkortet har bara varit strul. Kommer att få byta mot ett Audiophile 192 på stället där jag köpte kortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jopp men det har varit ett j'vla liv i burken... den gillade verkligen inte EMU.

exempelvis var jag tvungen att gå in i kontrollpanelen varje gång burken starta och dra upp volymregeln i Ljud och Ljudenehter. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

P4 2.8 GHZ

512 mb DDR Ram

Windows XP Proffessional

Link to comment
Dela på andra sajter

ok.... måste vart nå allvarligt fel på kortet.... själv satt jag in det i en 1,7ghz 256ram

och hade inga problem alls... klock rent ljud. Hade inte bytt det om det inte varit för att jag ville ha fler in!

Så du bara satte in, installera och kunde spela in på stub???????

Fan av alla 0404 som skeppats så får jag ett trasigt ex. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har precis rabblat hela min "har gjort" lista Majken. Det som var tydligast på alla burkar var att det var inte ett liv i inputs.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok.... måste vart nå allvarligt fel på kortet.... själv satt jag in det i en 1,7ghz 256ram

och hade inga problem alls... klock rent ljud. Hade inte bytt det om det inte varit för att jag ville ha fler in!

Så du bara satte in, installera och kunde spela in på stub???????

Fan av alla 0404 som skeppats så får jag ett trasigt ex. 🙂

jepp!

snacka om osis,

instämmer även på det majken säjer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också haft problem med det kortet... fast det är väl mest bara för att jag inte förstår mig på PC... Har hjälpt en polare att installera det...

Allting verkar funka å så, men vi får inte in ljudet i logic... en kompis till mig snackade om att lägga nån asio-fil från logic i ljudkortets asio-mapp...

Jag vettefan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja, blir spännande.. Jag har lurat på min bror ett E-MU 0404 kort och har precis byggt ihop en ny dator åt honom. För tillfället är ljudkortet det enda jag inte installerat. Jag tippar på att allt kommer att gå vägen dock, lite optimist måste man ju vara :rolleyes:

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

får du inte samma problem som L.C så får du en nöjd bror, de kan jag lova :rolleyes:

Han borde ju åtminstone vara nöjd över datorn jag byggt åt honom. AMD Athlon 64 3500+, 1GB Cas2.5 400MHz DDR, 200Gb Maxtor 7200rpm 8mb HD, ASUS Geforce 5700 på ett MSI Neo2 moderkort i ett Chieftec chassi.

Fort går den, den väsnas dock en del. Inte alls farligt men jag skall se hur mycket jag kan dämpa ned det. Slängde in chassifläktar med ställbar hastighet så ska man kanske kunna få cpu och northbridge fläkten att lugna ned sig något. Nåja, nu svamlar jag.

Hur som haver så är jag toknöjd med mitt E-MU 1820m så jag känner mig säker på att E-MU 0404 är ett bra ljudkort.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade precis lika otur med juli@

va fasen...... kan det vara så att detta förekommer oftare än va man tror, iallafall trodde inte jag att det hände så ofta!

Hoppas verkligen inte... hemska tanke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
HansT (oregistrerad)

Jag har också problem med mitt E-MU 0404. När jag kopplar mixerbordet till ingångarna och använder mikrofon eller elgitarr fungerar det perfekt. Jag kan lägga till effekterna etc. vid livespelning, men inga program fungerar med inspelning. Uppenbarligen fungerar ingångarna men jag kan inte få musiken att "fastna" på hårddisken. Inte ens den enkla ljudinspelaren som medföljer Windows tillåter att jag samplar ljuden. Jag har kollat alla ljudreglar etc och det verkar vara inställt som det ska. Är det någon drivrutin som saknas månne?

Kortet sitter installerat i en PC med WinXP och endast musikprogram (sequencers etc.) installerat

Datorspec:

AMD Athlon 64 3000+

1 GB DDR RAM 3200

Hitachi 160 GB S-ATA hårddisk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm är det en förbannelse över 0404???

Låter rätt likt mitt problem men jag hade inte ett liv i ingångarna. Dina VU mätare rör sig antar jag när du spelar på instrumenten och det kommer ljud ur högtalarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

HansT (oregistrerad)

Jajamensan. Alla VU reagerar som dom ska och ljud hörs fint ur högtalarna. Inga problem när jag lägger till ljudkortets effekter till elguran men, som sagt, när jag ska sampla ljuden är det tvärnit. Jag har säkert testat fem olika program för sampling och samtliga vägrar att spela in ljudet. Jag blir tokig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm låter allvarligt. Ledsen att jag inte kan hjälpa dig. Har inte kvar mitt nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...