Jump to content
Annons

"TV-tips" - Classic Albums


Discoführer

Recommended Posts

Classic Albums är en programserie om tar upp just klassiska album med en hög olika artister och grupper och går igenom hur dessa plattor har gjorts, vad känslan och tanken bakom varit osv osv. Producenter, bandmedlemmar och annat folk runt omkring intervjuas och det är helt enkelt grymt bra.

Har funnits ute ganska länge, så flera av er har kanske redan sett dom, men tycker ändå det kan vara värt att tipsa om till alla som ännu inte gjort det!

Hela listan på plattorna det handlar om:

* The Band - The Band

* Bob Marley & The Wailers - Catch a Fire

* Cream - Disraeli Gears

* Deep Purple - Machine Head (see Classic Albums: Deep Purple - The Making of Machine Head)

* Def Leppard - Hysteria

* The Doors - The Doors

* Duran Duran - Rio

* Elton John - Goodbye Yellow Brick Road

* Elvis Presley - Elvis Presley

* Fleetwood Mac - Rumours

* Frank Zappa - Apostrophe (') / Over-Nite Sensation

* Grateful Dead - Anthem of the Sun and American Beauty (see Anthem to Beauty)

* Iron Maiden - The Number of the Beast

* Jay-Z - Reasonable Doubt

* Jimi Hendrix - Electric Ladyland

* John Lennon - John Lennon/Plastic Ono Band

* Judas Priest - British Steel

* Lou Reed - Transformer

* Meat Loaf - Bat out of Hell

* Metallica - Metallica ("Black Album") (see Classic Albums: Metallica - Metallica)

* Motörhead - Ace Of Spades

* Nirvana - Nevermind (see Classic Albums: Nirvana - Nevermind)

* Paul Simon - Graceland

* Phil Collins - Face Value

* Pink Floyd - The Dark Side of the Moon, (see Classic Albums: Pink Floyd - The Making of The Dark Side of the Moon)

* Queen - A Night at the Opera

* Sex Pistols - Never Mind the Bollocks

* Simply Red - Stars

* Steely Dan - Aja

* Stevie Wonder - Songs in the Key of Life

* U2 - The Joshua Tree

* The Who - Who's Next

Har precis avnjutit dom två som handlar om The Bands självbetitlade och Hendrix Electric Ladyland. Otroligt roligt och inspirerande, rekommenderas varmt!

Sedär, ett litet tips i all välmening! 😎 Glad sommar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte en hel del av dem gått på VH1? Jag har inte själv kanalen men har sett någon referens till den... ingår även i serien:

* KISS - Alive

Har sett ovanstående + Judas Priest - British Steel och kan hålla med om att det sevärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, tror det stämmer att dom gått på VH1 bland annat.

OK Computer hade varit jäkligt kul att se! Enligt mina efterforskningar ( :rolleyes: ) så är det senast producerade avsnittet det som handlar om Duran Durans Rio, och det släpptes på DVD hösten 2008. Man skulle med andra ord kunna hoppas att fler är påväg! Annars finns där som sagt ett gäng andra sköna avsnitt att kolla in tills dess. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Back in black skulle man vilja se också. Men Duran duran kan man verkligen hoppa över. Det är väl bara medelålderskvinnnor och fjollor som har minnen till dem? 😛 Lite fördomsaktigt ja, men kan inte tänka mig att det var värst många killar heller på den tiden som gillade dem. Ungefär lika vidrigt som att jag gick med en dejt med en tjej som fick välja film och fick utstå tjejfilmen Cocktail med Cruise. :rolleyes: Aldrig mer att de får bestämma film efter det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Back in black skulle man vilja se också. Men Duran duran kan man verkligen hoppa över. Det är väl bara medelålderskvinnnor och fjollor som har minnen till dem? 😆 Lite fördomsaktigt ja, men kan inte tänka mig att det var värst många killar heller på den tiden som gillade dem. Ungefär lika vidrigt som att jag gick med en dejt med en tjej som fick välja film och fick utstå tjejfilmen Cocktail med Cruise. 😮 Aldrig mer att de får bestämma film efter det. 🙂

Det är alltid lika viktigt att komma ihåg att DE aldrig skall få ta kontrollen över oss!

Link to comment
Dela på andra sajter

Back in black skulle man vilja se också. Men Duran duran kan man verkligen hoppa över. Det är väl bara medelålderskvinnnor och fjollor som har minnen till dem? 😛 Lite fördomsaktigt ja, men kan inte tänka mig att det var värst många killar heller på den tiden som gillade dem. Ungefär lika vidrigt som att jag gick med en dejt med en tjej som fick välja film och fick utstå tjejfilmen Cocktail med Cruise. 😏 Aldrig mer att de får bestämma film efter det. ☺️

Trodde att du levde för, och av, och på, dina fördomar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Back in black skulle man vilja se också. Men Duran duran kan man verkligen hoppa över. Det är väl bara medelålderskvinnnor och fjollor som har minnen till dem? 😛 Lite fördomsaktigt ja, men kan inte tänka mig att det var värst många killar heller på den tiden som gillade dem. Ungefär lika vidrigt som att jag gick med en dejt med en tjej som fick välja film och fick utstå tjejfilmen Cocktail med Cruise. 😄 Aldrig mer att de får bestämma film efter det. 😄

Höhöhöhöhöhö... (gubbskratt) *Insert ryggdunk och high five*

Fan va jobbiga dom är, dom där brudarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...