Jump to content
Annons

jag har gjort 5 låtar på youtube, tips... har länk här :)


sosper

Recommended Posts

jag har gjort 5 låtar, tar gärna tips på hur jag kan förbättra mitt spelande och mitt ljud kvalite, jag har bara kopplat en line 6 spider 3 till datan, och jag är inne på att köpa ett ljudkort.. men hur som hälst här är mina låta ge lite tips o kommentarer nu då, har bara spelat sen i vintras. 🙂 så var inte för hårda 🙂

pirates of the caribbean (gjort mycke av tabsen sj..)

http://www.youtube.com/watch?v=p_ePlQ5rfUU...feature=channel

sen har vi "Michael Jackson Black or white, som jag gjorde åt min far han tyckte om Mj.

sen har vi Nightwish Crimson Tide

http://www.youtube.com/watch?v=0cLR3hjkAZY...feature=channel

några tips?😛 jag uppskattar all hjälp jag kan få! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Shit! Du är ju grym och har hela världen framför dig! Är impad över att du kan så mycket på ett halvår.

Nästa steg kan ju bli att du hittar på egna låtar och strävar efter att bli snäppet mer på slaget...du halkar lite och nån ton är felplankad men det kommer! 🙂 Mycket mycket bra och riktigt schyssta videos...gör nya klipp och lägg upp om ett halvår så får vi se att du säkert gått framåt som en ångvält! Och ett tips är: Ändra och testa flera olika ljud..med mindre dist osv...utforska och experimentera!

Rejält fet tumme upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte va det är för slags tips du är ute efter, dom där låtarna bemästrar du ju bra, och du har bra teknik så det kanske är dags att börja skriva eget material? 🙂

och som slejnard sa så testa olika ljud, skruva på rattar på gitarr o förstärkare, lyssna på mycket musik, från olika delar av världen och ja jag vet inte, skulle va bra o veta vad mer exakt du vill ha tips om!

du är iaf väldigt grym som lirar det där efter ett halvår bara, i'm impressed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser ifrån kameravinkeln att när du trycker ner strängen tenderar du att böja den lite. Det gör att det ibland låter ostämt. Jimi Hendrix gjorde detta när det lät ostämt för att få det stämt. Det kan man ju lära sig nåt av oxå.

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

tack så jätte mycket för komentarerna så då känns det som att det liksom inte finns något större fel på mitt gitarr spelande så det känns väldigt bra , då är det bara träna mer o mer tack så jätte mycket allihopa! och jag ska tänka på det där med strängen du sa! 😛 tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit! Du är ju grym och har hela världen framför dig! Är impad över att du kan så mycket på ett halvår.

Nästa steg kan ju bli att du hittar på egna låtar och strävar efter att bli snäppet mer på slaget...du halkar lite och nån ton är felplankad men det kommer! ☺️ Mycket mycket bra och riktigt schyssta videos...gör nya klipp och lägg upp om ett halvår så får vi se att du säkert gått framåt som en ångvält! Och ett tips är: Ändra och testa flera olika ljud..med mindre dist osv...utforska och experimentera!

Rejält fet tumme upp!

blev den här videon bra eller dålig? http://www.youtube.com/watch?v=n7NxixWiUvE top gun anthem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Usch fyfan vad hemsk intonation på sista. Öva på gehöret. Inte vackert med toner som är falska utav bara fan.

MJ-låten gjorde du bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)
okå ☺️ menar du sista versen?

Jag menar "Nightwish Crimson Tide", det låter illa på nästan en gång. Vid 0:13 och fram. Tonerna är inte i pitch, det är falskt/surt dvs.

Om du bara har hållit på ett halvår kanske det inte är så lätt att höra sånt, men detta är jätteviktigt att tänka på och försöka lära sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar "Nightwish Crimson Tide", det låter illa på nästan en gång. Vid 0:13 och fram. Tonerna är inte i pitch, det är falskt/surt dvs.

Om du bara har hållit på ett halvår kanske det inte är så lätt att höra sånt, men detta är jätteviktigt att tänka på och försöka lära sig.

jaha ok

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...