Jump to content
Annons

Addic59 - METAAAAL. =)


Skulle musiken sälja?  

13 röster

  1. 1. Skulle musiken sälja?

    • Ja
      10
    • Kanske
      2
    • Nej
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Test2

* ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström

* GENRE: Göteborgs-metal

* LÅTLÄNGD: 0:28

* KOMPOSITÖR: Kenny Kängström

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ca: 600kb

* STATUS: Skiss som tusan =)

* LÅTLÄNK: Här

Hejsan.

Har gjort ett litet stycke här som kanske kanske ska med på demon eventuellt.

Och då måste ju givetvis låten vara klar så jag skulle behöva lite nyttiga tips på arret än så länge. Produktionen kan ni skita i helt och hållet. Spelade bara in det utan att EQa eller komprimera eller annat. Har bara pannat lite =).

MVH//Kenny

Edit: vet att det är ganska otajt men som sagt, jag lade ner fem minuter på inspelningen =).

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vart är det otajt nånstans? 🙂

vad använder du för pedal och gura? fan den dä atacken i disten vill jag också ha 😆🙂

kan bli riktigt aggressivt och fint det här 🙂

Wöw härliga kommentarer =). Man tackar som tusan =).

Njae det är väl lite otajt på sina ställen men det är inte fullt seriöst än =).

Jag mickar upp min Marshall Valvestate VS100 med en SM57a. Eller gjorde det denna gången =). Bara rikta den on-axis så får man det tajta och riviga ljudet =).

MVH/Kenny 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart är det otajt nånstans? 🙂

vad använder du för pedal och gura? fan den dä atacken i disten vill jag också ha  😆  🙂

kan bli riktigt aggressivt och fint det här 🙂

Wöw härliga kommentarer =). Man tackar som tusan =).

Njae det är väl lite otajt på sina ställen men det är inte fullt seriöst än =).

Jag mickar upp min Marshall Valvestate VS100 med en SM57a. Eller gjorde det denna gången =). Bara rikta den on-axis så får man det tajta och riviga ljudet =).

MVH/Kenny 🙂

Åhfan, då måste den Valvestaten låta jäkligt bra i grunden 😄

visserligen får ju en bra gitarrist ut ett bra sound ut bra grejer så 🙂

men för att återknyta, vilken gura eller snarare vilka micar kör du med? Nyfiken gitarrist som man är måste man ju fråga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart är det otajt nånstans? 🙂

vad använder du för pedal och gura? fan den dä atacken i disten vill jag också ha  😆  🙂

kan bli riktigt aggressivt och fint det här 🙂

Wöw härliga kommentarer =). Man tackar som tusan =).

Njae det är väl lite otajt på sina ställen men det är inte fullt seriöst än =).

Jag mickar upp min Marshall Valvestate VS100 med en SM57a. Eller gjorde det denna gången =). Bara rikta den on-axis så får man det tajta och riviga ljudet =).

MVH/Kenny 🙂

Åhfan, då måste den Valvestaten låta jäkligt bra i grunden 😄

visserligen får ju en bra gitarrist ut ett bra sound ut bra grejer så 🙂

men för att återknyta, vilken gura eller snarare vilka micar kör du med? Nyfiken gitarrist som man är måste man ju fråga 🙂

Jo jag är riktigt fäst vid Valvestate serien. Riktigt klös i dom när man kommer till inspelning.

Jag har en budget gura på 4000 kr cirka gurka som heter så mycket som Ibanez Iceman och som sagt en Marhall Valvestate VS 100. Tror den kostade runt 5500 när jag köpte den. Och en Shure SM57. En jäkligt riktad mikrofon som tåt rejält mycket tryck.

Jag krämar på skapligt på förstärkaren för att den ska jobba lite. Drar ner basen en aning på förstärkaren och upp med mid och hi. Placerar micken rakt mot konen på högtalaren och spelar in. Dubbar 3 gång och pannar 2 st fullt till höger och vänster. Och sen lägger jag en i mitten och drar ner lite mid och diskant på den så djupet följer med lite. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle behöva mer av låten för att uttala mig om arret ... just nu hör jag bara en ruggigt skön grund i en låt som antagligen kommer bli mumma tillslut! 😆

Jo det är klart. Men du har inget tips som vad som skulle kunna komma sen?

Jag funderar på att det ska va lite vröööl under markeringspartiet och sen gå över till nåt tungt där kickarna tuggar. och sen till baka tll versen igen och vidare på brygga eller refräng =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lät ju skitbra redan 🙂 säg till när demon är klar så beställer jag ett ex direkt 🙂

Dessvärre har jag nog inga direkta tips på arret... får inget grepp om det på bara den lilla snutten tyvärr.

Keep it on! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga konkreta tips mer än att kicken nästan gått och gömt sig.

Låter jäkligt bra. Skön dist som river gott i örat. Utveckla och lägg upp mer här så kanske man kan kommentera arret mer överlag. Behöver höra lite mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som inte gillar sån här musik egentligen.. 😉

Jäklar vad det är tungt och köttigt detta... älskar hur trummorna tappar tempo och blir blytunga vid 9 sek.. lite messhuggah-ljud (stavning?) på trummorna så...

Redigerat av nev
Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som inte gillar sån här musik egentligen.. 😄

Jäklar vad det är tungt och köttigt detta... älskar hur trummorna tappar tempo och blir blytunga vid 9 sek.. lite messhuggah-ljud (stavning?) på trummorna så...

O fasen. Haha då kanske man har värvat dig till metalvärlden? 😉

Det var själva tanken med baktakten i början att det skulle falla till det tunga. Giller den effekten själv =). Och meshuggah tror jag det stavas. Fel med ett "s" isåfall =).

Tack för kommentarerna. Uppskattas verkligen =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var själva tanken med baktakten i början att det skulle falla till det tunga. Giller den effekten själv =)

Hehe. Ja. men det jag har i huvudet kommer fortfarande bli ännu fetare och ännu bättre!!!

JAG LOVAR! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

haha du kommer dö och säga! "AAAAAAAAAAAAAAAH fan va bra jag älskar ditt trummspel och ditt tänkande" 😄

överdrev lite kanske? 😉

Redigerat av Scarved
Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som inte gillar sån här musik egentligen.. 😄

Jäklar vad det är tungt och köttigt detta... älskar hur trummorna tappar tempo och blir blytunga vid 9 sek.. lite messhuggah-ljud (stavning?) på trummorna så...

O fasen. Haha då kanske man har värvat dig till metalvärlden? 😉

Det var själva tanken med baktakten i början att det skulle falla till det tunga. Giller den effekten själv =). Och meshuggah tror jag det stavas. Fel med ett "s" isåfall =).

Tack för kommentarerna. Uppskattas verkligen =).

Det är kanske är möjligt.. även om jag nog alltid kommer att förbli en mjukis 😄

Jag är dock alldeles för lat för att söka efter bra metal-band då jag tycker att mycket sån musik där ute är skräp..

Törs man fråga efter något skivtips som jag kan tänkas gilla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...