Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar ifall någon vet ifall man kan använda flera midi/usb-synthar genom samma ljudkort/dator vid livebruk.

Bandets klaviaturist har alltså tidigare kört en synth genom ljudkortet å datorn när jag spelat live men skulle nu behöva använda två synthar.

Någon som vet om det är möjligt och hur i så fall?

MVH Kim

Annons
Postat
Jag undrar ifall någon vet ifall man kan använda flera midi/usb-synthar genom samma ljudkort/dator vid livebruk.

Bandets klaviaturist har alltså tidigare kört en synth genom ljudkortet å datorn när jag spelat live men skulle nu behöva använda två synthar.

Någon som vet om det är möjligt och hur i så fall?

MVH Kim

Om han kör VSTi via till exempel Cubase så kan han skapa ett spår för varje synt, och sen välja respektive midi-keyboard i input-listan. Bägge spåren måste sen vara markerade när han ska spela.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.