Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag funderar pÄ att köpa ett Alesis Multimix 16 usb 2.0.

Det Àr 16 kanaligt men endast 8st Mic-ingÄngar, sen Àr det 4st kanaler som har en left och en right line-ingÄng.

Men det Àr ju liksom 16 kanaler, om jag vill spela in 16 st i datorn samtidigt, hur gör jag dÄ? eftersom att det inte Àr separata ingÄngar?

eller har jag helt fel? 😄

http://www.thomann.de/se/alesis_multimix_16_usb_20.htm

Kolla sjĂ€lva! 🙂

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat

Hejdu! 😉

Som du sÀger sÄ Àr det ju 16 kanaler.. Först 8 st i mono dÀr du har mik/line. Och sen 4 i stereo.

Om du vill utnyttja alla 16 kanalerna till olika ljudkÀllor vid inspelning sÄ kan du köpa en 8-kanals mikrofonpreamp dÀr du kopplar utgÄngarna pÄ den till de fyra stereo kanalerna.

Annars Àr det nog billigast/lÀttast att begrÀnsa sig till 12 ljudkÀllor varav 4 av dem Àr stereokÀllor sÄsom cd, stagepiano/keyboards, effekter... Man brukar dock anvÀnda DI-boxar till keyboards för att fixa nivÄerna. Kan bli en himla massa brus annars.

/Robban

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.