Jump to content
Annons

hjälp, med V-amp / reaper.. har ett stort problem undrar om någon vet en lösning..

sosper

Recommended Posts

jag har lite problem.. jag kopplar V-ampen till datan direkt.. och gitarr kabel till gitarr, men när jag startar reaper och ska spela in på reaper så går den i högsta volym och bara brusar ingen ton alls! och jag har testat kablarna på olika saker och alla kablar fungerar... och v-ampen fungerar har testat den via min amplifier.. och gitarr.. det kan vara drivrutiner eller något jag har formaterat datorn, och jag har installerat Asio4all och inställningarna är desamma som det var förut, då jag hade allting fungerande.. nu vet jag dock inte hur jag ska kunna få det fungera.. några förslag? 🙂

på bilden ser ni hur mätarna bara flyger up till fullt.. och jag tror att jag har kopplat rätt, har kopplat gitarr kabel i input sen mp3 kabeln i phones och ström kabeln i v-ampen 80% på att jag hade den kopplingen då det fungerade förra gången och jag har bytit plats på kablar o så det fungerar inte 🙂 hjälp!

jag är väldigt nyfiken på om det är min dator eller programet, v-ampen vad det nu kan vara :S någon som kan hjälpa mig tro?

vad ska man igentligen ha för att få reaper att fungera?

post-21876-1245202527_thumb.jpg

Redigerat av sosper
Dela på andra sajter

Annons

har du även valt asio4all som rutin i reaper?

är det kanske någon intern rundgång i program/ljudkort(stäng av monitorfunktionen)?

är det glapp i telestereo ingången(försvinner ljudet när du drar ut kontakter)?

har du för låg latency inställd?

jobbar programmet i samma frekvens som ljudkortet?

Dela på andra sajter

har du även valt asio4all som rutin i reaper?

är det kanske någon intern rundgång i program/ljudkort(stäng av monitorfunktionen)?

är det glapp i telestereo ingången(försvinner ljudet när du drar ut kontakter)?

har du för låg latency inställd?

jobbar programmet i samma frekvens som ljudkortet?

har du även valt asio4all som rutin i reaper? japp det har jag gjort

är det kanske någon intern rundgång i program/ljudkort(stäng av monitorfunktionen)? det låter väldigt väldigt troligt men jag vet inte hur jag ficksar det, jag har nydligen börjat med reaper och jag vet att mitt ljud kort klarar det för jag hade det fungerande igår när jag updaterade massa drivrutiner med något program som är som typ driverdetected slutade det fungera jag vet inte om det var pga det eller inte, så jag vet inte vilka drivisar jag ska leta efter dock om jag vill få det att fungera har ett "SoundMax" ljud kort..

är det glapp i telestereo ingången(försvinner ljudet när du drar ut kontakter)? nej ljudet försvinner inte när jag drar ut kontakten det sitter kvar hela tiden as konstigt , jag tror att det kan vara drivutiner, men jag kan liksom lyssna på musik på youtube o så så det är as konstigt..

har du för låg latency inställd? hur ställer jag in latency då? vet inte hur jag ser det

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.