bumf (oregistrerad) Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Hej! Har problem med inspelningen i Cubase SX2. Har kopplat in gitarr och mick till ett MOTU 828mkII interface, men Cubase gör inte som jag vill. När jag spelar in tas micksignalen och gitarrsignalen in på samma spår i programmet. Tanken är väl att ha olika spår för de olika instrumenten. Hur gör jag för att tilldela ingångarna på de olika spåren i Cubase?? Tacksam för svar.
Pingpong Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Prov och lägg två monospår, så att du får gitarren i första monospåret och sången i andra =)
bumf (oregistrerad) Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Japp... så långt har jag kommit, men nu är det enbart sången som spelas in och det är iof. bra, men gitarrkanalen lyckas jag inte få fram. Var väljer man kanalerna till respektive spår i Cubase?
Majken Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Leta fram VST Connections skärmen så skapar du virtuella bussar för ingångarna. Sedan kan du välja dem som ingångar på respektive spår. /Majken
bumf (oregistrerad) Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Ok... men när jag försöker spela in stannar indikatorlinjen direkt samtidigt som rec-knappen och play-knappen lyser. Ingenting händer!! Jag har lagt till bussar och ändrat Input routing till rätt Mono In för respektive kanal under VST Audio Chanel Settings. Har jag gjort helt fel eller är det något jag har glömt? (är ganska ny på området).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.