Pingpong Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Kan nÄgon förklara lite hur detta fungerar? Va Àr skillnaden med att lÀgga ett FX Channel Track och att lÀgga effekten "direkt" i VST Audio Channel?
herwhisper Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 NÀr du anvÀnder en FX channel track sÄ kan flera spÄr anvÀnda samma effekt. Du kan spara mycket cpu pÄ det sÀttet.
Pingpong Postat 9 december 2004 TrĂ„dstartare Postat 9 december 2004 okej đ tack för tvĂ„ mkt bra svar đ En frĂ„ga till; I VST Audio Channel "rutan" kan jag till vĂ€nster vĂ€lja en effekt som ska lĂ€ggas, och tilll höger finns det nĂ„got som kallas för Bus, och dĂ€r kan jag ocksĂ„ vĂ€lja Stereo eller left right. Va Ă€r detta för funktion? Jag upplever att ljudet blir "starkare" utan att det slĂ„r över. Ăr det inbillning eller sant?
Majken Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 okej đ tack för tvĂ„ mkt bra svar đ En frĂ„ga till; I VST Audio Channel "rutan" kan jag till vĂ€nster vĂ€lja en effekt som ska lĂ€ggas, och tilll höger finns det nĂ„got som kallas för Bus, och dĂ€r kan jag ocksĂ„ vĂ€lja Stereo eller left right. Va Ă€r detta för funktion? Jag upplever att ljudet blir "starkare" utan att det slĂ„r över. Ăr det inbillning eller sant? Ptja starkade blir det ju eftersom du skickar det till huvudutgĂ„ngen i Cubase. Bus'arna anvĂ€nds dock i normala fall för att skicka lyssning till musiker eller för att skicka signal till ett FX spĂ„r, eller kanske ett Group spĂ„r. /Majken
One night in The Trance Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 e det skillnad med Send effek och fx channel track? man spara ocksĂ„ ju cpu med effek send đ
Majken Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 e det skillnad med Send effek och fx channel track? man spara ocksĂ„ ju cpu med effek send đ Visst Ă€r det skillnad, Send Effects finns endast i Cubase SE/SL/SX v1 och FX Channels finns endast i Cubase SL/SX v2/3 đ /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.