Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan nÄgon förklara lite hur detta fungerar? Va Àr skillnaden med att lÀgga ett FX Channel Track och att lÀgga effekten "direkt" i VST Audio Channel?

Annons
Postat

okej 😉 tack för tvĂ„ mkt bra svar 🙂 En frĂ„ga till;

I VST Audio Channel "rutan" kan jag till vĂ€nster vĂ€lja en effekt som ska lĂ€ggas, och tilll höger finns det nĂ„got som kallas för Bus, och dĂ€r kan jag ocksĂ„ vĂ€lja Stereo eller left right. Va Ă€r detta för funktion? Jag upplever att ljudet blir "starkare" utan att det slĂ„r över. Är det inbillning eller sant?

Postat
okej 😛 tack för tvĂ„ mkt bra svar 🙂 En frĂ„ga till;

I VST Audio Channel "rutan" kan jag till vĂ€nster vĂ€lja en effekt som ska lĂ€ggas, och tilll höger finns det nĂ„got som kallas för Bus, och dĂ€r kan jag ocksĂ„ vĂ€lja Stereo eller left right. Va Ă€r detta för funktion? Jag upplever att ljudet blir "starkare" utan att det slĂ„r över. Är det inbillning eller sant?

Ptja starkade blir det ju eftersom du skickar det till huvudutgÄngen i Cubase. Bus'arna anvÀnds dock i normala fall för att skicka lyssning till musiker eller för att skicka signal till ett FX spÄr, eller kanske ett Group spÄr.

/Majken

Postat
e det skillnad med Send effek och fx channel track? man spara ocksĂ„ ju cpu med effek send 😛

Visst Ă€r det skillnad, Send Effects finns endast i Cubase SE/SL/SX v1 och FX Channels finns endast i Cubase SL/SX v2/3 🙂

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.