Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Godkväll,

Har en trivial fråga ang namnändring utav en nerbouncad fil i sonar. Har jag en nermixad fil som ligger i sessionen kan man byta namn på klippet via fileproperties, men det ändrar enbart klippets namn men inte filens namn i audiomappen, och jag skulle verkligen behöva ändra namnet på filen och inte bara klippnamnet. I Cubase är det enbart att skriva nytt filnamn i propertylisten och så ändras namnet, finns det nått liknade i Sonar?

Tack på förhand

/Nyberg

Redigerat av Nyberg
  • 1 år senare...
Annons
Postat

Har du prövat att högerklicka på filen? Då skall en rullist komma fram och där väljer man "byt namn". I vissa sällsynta fall har man varit tvungen att gå ur ett visst program och göra detta byte via Utforskaren. Jag vet det här är en gammal tråd, men jag fick sagt det i alla fall ☺️ .

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.