Steven Edmunds Postat 19 maj 2009 Postat 19 maj 2009 Noob-fråga: Jag har EZ Drummer (och Superior drummer) som trumma i mina inspelningar. EZ Drummer kan ju dela upp varje seprat trumma/cumbal på olika spår. Hur får man dessa spår att hamna rätt i Cubase (LE4)? Skall man göra instrument-kanaler till varje trumma? Skall man ha EZ Drummer som instrumet i varje kanal? Jag vill ju bara ha EZ som VST instrument på en kanal men att de individuell akanalerna i EZ skall ligga på separata kanaler i Cubase. Hur gör man? Det finns ju bara möjlighet till 8 instrumentkanaler(?) i LE4.
sixties Postat 21 maj 2009 Postat 21 maj 2009 du vill ha alla ljud på varsin kanal? gå in i mixern på ezdrummer och ställ de första kanalerna från 1-8 sen gör du 8 ljudspår av dem och väljer ezd1, ezd2 osv. ut varjegång (i ställetför stero out). när du sen vill ha ut spår 9 osv. så döper du det till tex. 1 ochg döper om detförsta spåret till nått annat nummer och mixar ner, sen kan du göra lika med nästa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.