Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Installerade Cubase först, sen uppdaterade till senaste versionen dÀr License Center ingick, satte i USB-nyckeln och installerade drivrutinerna till den. Startade sen SX 3 och den började skrika om att jag inte hade nÄgon licensnyckel och nÀr man tryckte pÄ att man skulle fÄ vÀlja licens sÄ var allt pÄ USBn grÄtt, man kunde inte markera nÄgot.

Vad kan vara fel?

Redigerat av Sartic
Annons
Postat

Om du bara startar LCC, vad ser du för nÄgra licenser dÀr?

Jag kommer inte ihÄg riktigt hur det fungerade med uppdateringar, men har du haft en tidigare version med parallellportsdongel, sÄ bör du nog flytta över den licensen till USB-nyckeln.

Har du kört med nÄgon piratkopia, sÄ har jag för mig att det kan bli trassel med Àkta. Om jag kommer ihÄg rÀtt, sÄ behöver man Àndra nÄgot i Windows-registret, men snacka med supporten hos MI7 sÄ hjÀlper de dig i sÄ fall med vad du behöver göra.

Postat (redigerat)

Det Àr inte en piratkopia. Och licensen Àr överflyttad för lÀnge sen. Halion och Hypersonic stÄr det.

Men, nu startar Cubase om man klickar cancel nÀr den frÄgar om licens och man kan anvÀnda det hur bra som helst. Men det Àr ju irriterande att den sÀger Error varje gÄng.

Redigerat av Sartic
Postat

StÄr det HALion i licenserna???

Det gör det inte hos mig, jag hittar den inte ens i en enda mapp i hela datorn...

Hos mig stÄr det en uppdelning i en 25-timmars licens, kallad 25 h-license, och en vanlig Cubase-licens, kallad Cubase license.

Postat
Det Àr inte en piratkopia. Och licensen Àr överflyttad för lÀnge sen. Halion och Hypersonic stÄr det.

Men, nu startar Cubase om man klickar cancel nÀr den frÄgar om licens och man kan anvÀnda det hur bra som helst. Men det Àr ju irriterande att den sÀger Error varje gÄng.

StÄr inte Cubase med i listan i LCC...? Det borde det göra.

Det lĂ„ter nĂ€stan som om det skulle vara nĂ„got strul med USB-porten eller att drivrutinerna inte Ă€r riktigt rĂ€tt installerade eller nĂ„got. Har du testat nyckeln i nĂ„gon annan USB-port? Det kan ju kanske vara nĂ„got strul om den anvĂ€nda USB-porten delar IRQ med grafiken eller nĂ„got annat som anvĂ€nds frekvent... 😎

Installera för sÀkerhets skull ocksÄ den nyaste LCC-versionen: http://www.elicenser.net/en/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.