Jump to content
Annons

Mbox dör med phantonmatning 48v?


bergis

Recommended Posts

Har en mbox som jag haft nått år och använt till min bärbara. Nu för ett par veckor sen införskaffade jag en ny dator. Dell inspiron 8600c, 1024mb, och allt har funkat strålande TILLS jag satte på fantonmatningen, då slocknade kortet. drog ur sladden och satte in den igen-det fungerade igen utom när fantomknappen trycks in. Då händer samma sak igen?? Fungerar på min gamla slöa dator varför inte nu??

Snälla hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har kollat upp det och jämfört med min gamla.. Rotnav bla bla ger 500mA, egna resurser- mbox tar 480mA i resurser + 48 % i bandbredd. Samma på båda fast den nya har 2 fysiska usb portar men ett gäng i enhetshanteraren..

Fattar ingenting! Allt funkar ju felfritt i övrigt!!..

Jag har prövat detta med mboxen endast inkopplad, utan några program öppna. funkar ej vilket som..

Min dator är ju med i topp 3 på digis forum. Borde funka! IrQ vet jag inget om, kan det spöka? Kan det vara nåt program som vill ha allt när mboxen vill ha mer??

Link to comment
Dela på andra sajter

Mbox kräver ström :-)

klippt från hemsidan:

100% USB* powered

* Passive USB hubs are not supported

Din USB hub/port saknar strömförsörjning, kanske? (isf, köp en USB hub med nätadapter, inte så portabelt dock)

Edit: ursäkta detta inlägg, lite för mycket i skallen nu. Med en strömlös port borde det ju inte fungera alls 😛

Redigerat av freddo
Link to comment
Dela på andra sajter

Nya datorn har belastningsskydd på usb-porten...? Det ligger på gränsen eller om strömförsörjningen sviktar (dvs ger inte fullt 500 mA).

Du har inte möjlighet att prova på en likadan dator?

Redigerat av freddo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så har jag inte den möjligheten.. kan man ändra den funktionen nånstans ?

Känner en som nyss köpt en stationär dell-samma märke men ej modell. På den funkar det bra. borde det inte vara så på alla nya datorer då.

Tack för all hjälp! Måste lösa det här nu! datorn var inte den billigaste..så aiii.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...