Jump to content
Annons

Feedback på Mix/Master


Djar

Recommended Posts

Hej.

Tänkte höra mig för lite på detta eminenta ställe om någon kanske har lust att lyssna på en låt som jag har gjort.

http://www.hillnor.com/1Hillnor.mp3 << Klicka här för att komma till låten. (Electronica bit)

"Problemet": I mina stereohögtalare låter det skit. Ljudbilden är bra men det låter som högtalarna håller på att spricka om man höjer upp volymen lite. Något fel i compressorn/limitern? Jag har kört T-racks 3 med De-Esser master. Lurarna och datorhögtalarna fixar ljudet. Kanske dags att kassera högtalarna till stereon? Om någon annan tar sig an mixen och lyssnar skulle det kännas bättre.

Punch out.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej.

Tänkte höra mig för lite på detta eminenta ställe om någon kanske har lust att lyssna på en låt som jag har gjort.

http://www.hillnor.com/1Hillnor.mp3 << Klicka här för att komma till låten. (Electronica bit)

"Problemet": I mina stereohögtalare låter det skit. Ljudbilden är bra men det låter som högtalarna håller på att spricka om man höjer upp volymen lite. Något fel i compressorn/limitern? Jag har kört T-racks 3 med De-Esser master. Lurarna och datorhögtalarna fixar ljudet. Kanske dags att kassera högtalarna till stereon? Om någon annan tar sig an mixen och lyssnar skulle det kännas bättre.

Punch out.

I mina högtalare är det inget som låter spräckt, bara basen som får jobba lite granna :rolleyes:

Höjde ganska regält, men inget fel. Du har inte råkat spräcka dina egna högtalare? Låter som ett symptom på det, att det låter OK på låg volym.

MVH Rampitsch

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...