Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

kollade nyligen in lite för ett nytt köp av bra pluggar.

jag läste flera recensioner av vienna fx suite och kollade även in tillverkarens video-gallery för vienna fx suite. måste ju säga att paket har allt man behöver. eller?

använder själv liquidmix, ingen mjukvara jag testat hittills, tex waves,voxengo etc låter bättre.

vad gäller trummor skapar emuleringarna i liquidmixen grymt bra sound, särskilt för house trummor när man vill att trummorna ska sticka ut lite, och ha både tryck och djup.

har även fått testa på t-racks 3 singles, och det låter rugggigt bra där med, jämfört mot liquidmixen så låter det sjukt bra.

Jag har inte fått chansen och prova på ett uad kort men jag kanske investerar i ett längre fram.

Det jag gillar från waves serien är framför allt renaissance serien, är det några pluggar i deras collection så är det den som jag gillar isf.

men i dagsläget kommer jag köpa t-racks 3 singles samt använda min liquidmix och köra på renaissance serien som jag nyligen beställt.

Men det känns som att man vill ändå ha vienna fx suite pga snyggt GUI och även att tex compressorn har flera valmöjligheter som fat och opto och classic. sånt saknar man kanske?

men jag vet inte, vad tror ni? klarar jag mig på det jag behöver eller ska jag investera i ett vienna fx suite?

jag är ju en prylnörd, och jag gillar att pluggarna ska vara tilltalande, om världens bäst låtande compressor har ett fult GUI så skulle jag strunta i den helt, för när man jobbar vill man att det ska gå snabbt och se bra ut samtidigt som det låter riktigt bra.

tyck gärna till, tänkte bara dela med mig lite av det jag hade på hjärtat 😉

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Ähh i T-rackstråden tyckte du att man inte kunde jämföra UADs med T-racks pga den ena är dsp och andra är cpu. Men det går bra jämföra T-racks med en liquid mix?

Postat

nej du har rätt i det. men det här är en helt annan tråd, jag jämför inte det direkt så att t-racks inte är ngt jämfört mot liquid mix, hårdvara kommer alltid vara det bästa, även om i framtiden så kanske det ändras?

men jag vill få svar på det här om vienna, och undrar om det är ngt värt och satsa på. min fråga är inte en jämförelse mot liquid mixen så det så 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Liquid Mix eller UAD kör mjukvaror i sig som lika gärna skulle kunna gå på en vanlig CPU.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.