Jump to content
Annons

Inspelning av bas med sansamp bassdriver, hjälp!


Number2

Recommended Posts

Hej!

Skulle verkligen behöva eran hjälp och tips!

Har läst många trådar om Sansamp Bassdriver DI, men ingen som hjälper mig tyvärr..

Håller på att spela in bas nu till bandet i hemmastudion, men tycker det är ruskigt svårt att få ett bra ljud, har ändå en sansamp bassdriver som låter otroligt bra live!

jag kör basen genom sansampen direkt till ett ljudkort, men när jag väl använder mina inställningar som jag har när jag spelar live så låter det inte ett dugg lika när jag väl spelar in.. antigen blir det för platt eller så överdistar det.. 😳

jag vill ha bas soundet liknande In the belly of the shark med Gallows (www.myspace.com/gallows)!

Jag vet att han använder en sansamp bass driver i den inspelningen, dock en Ibanez bas och jag en Fender USA Jazz.

har någon något tips som kan hjälpa mig att få fram ett liknande ljud?

Tack på förhand!

Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

En utslagsfråga... du har kopplat rätt? Om det "överdistar" så låter det som att något sådant skulle kunna vara alternativet. Du har koll på signalnivåerna som kommer ut från Sansampen så de matchas mot din preamp osv...

Bass Drivern har använts av många, men det är ofta i en kombination av en stärkarsignal och en Bass Driver.

Link to comment
Dela på andra sajter

En utslagsfråga... du har kopplat rätt? Om det "överdistar" så låter det som att något sådant skulle kunna vara alternativet. Du har koll på signalnivåerna som kommer ut från Sansampen så de matchas mot din preamp osv...

Bass Drivern har använts av många, men det är ofta i en kombination av en stärkarsignal och en Bass Driver.

jo jag är hundra på att jag kopplat rätt!

jag tror jag löst det, det är min preamp som inte fungerar som det ska!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...