Jump to content
Annons

Cats have dreams feat Svante!


jockmic

Recommended Posts

Edit 090825.

SÄ var det dags för samarbete igen. Den hÀr gÄngen med ett lite ovanligare inslag... Svante Granqvist undervisar i ljudteknik pÄ KTH och har bidragit till vÄrt senaste projekt med en förnÀmlig tagning av Äska.

"The girl i knew" har i vanlig ordning lyrik av Leo och musik av mig, Jocke. NÀr Leo skrev texten kunde han nog inte tÀnka sig vilket "epos" det hÀr kom att bli men den historia han berÀttar fordrar lite tid för att komma till punkt. Man skulle kanske kunna sÀga att det Àr en liten musikal i sammandrag...

I vanlig ordning finns den pÄ Myspace:

http://www.myspace.com/catshavedreams

eller pÄ nya hemsidan:

http://www.catshavedreams.se/?page_id=213

/Jocke

Edit 090723.

Skönt att det inte varit sĂ„ varmt hela sommaren. Det har blivit lite tid för att göra lĂ„tar ocksĂ„! 😆 MĂ€rkligt Ă€ndĂ„, nĂ€r man bokar en dag för att "sĂ€tta" det sista i ett projekt sĂ„ Ă€r inspelning det minsta man sysslar med. fast det Ă€r ju kul att sitta och snacka ocksĂ„! 😄

Well, well! En ny lÄt har sett dagens ljus och fick namnet "DonŽt hang up!" vid en liten cermoni nyligen.

Lyssna gÀrna!

http://www.myspace.com/catshavedreams

VÄr hemsida har sÄ smÄtt börjat komma i ordning. Kika gÀrna in och lÀmna synpunkter!

http://www.catshavedreams.se

harmoni Ă„t alla!

/Jocke

Edit 090525.

SÄ har vi gjprt klart Ànnu en lÄt - "Cry" som ligger uppe pÄ lÀnken nedan. "Cry" Àr en lite mÀrklig blandning mellan milt och intensivt med mycket sorg och vanmakt. En stillsam liten sak som eskalerar i skri frÄn avgrunden med ylande gitarrer! ;-)

Happy listening!

/Jocke

Cats have dreams Àr resultatet av ett samarbete som kom till hÀr pÄ Studios forum. Jag fick kontakt med Leo och vi har petat i en massa material och nu har vi kommit överens om att vi börjar bli fÀrdiga med en del av det!

NĂ€r man fĂ„r material fĂ€rdigt sĂ„ lyfter och bĂ€r det en och jag Ă€r sĂ€rskilt glad idag nĂ€r vi kan presentera den första lĂ„ten! 🙂

http://www.myspace.com/catshavedreams

Tipsa gÀrna dina vÀnner!

/Jocke

Redigerat av jockmic
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postade bilder

Cats have dreams Àr resultatet av ett samarbete som kom till hÀr pÄ Studios forum. Jag fick kontakt med Leo och vi har petat i en massa material och nu har vi kommit överens om att vi börjar bli fÀrdiga med en del av det!

NĂ€r man fĂ„r material fĂ€rdigt sĂ„ lyfter och bĂ€r det en och jag Ă€r sĂ€rskilt glad idag nĂ€r vi kan presentera den första lĂ„ten! 😎

http://www.myspace.com/catshavedreams

Tipsa gÀrna dina vÀnner!

/Jocke

HĂ€r var det jĂ€vlari tomt kom igen nu och kommentera nĂ„gon 😆 bits ej *morr*

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

det lÄter bra:) (ja, jag vet...snÄlt med ord i den kritiken:P ...det Àr inte riktigt en musikgenre jag brukar lyssna pÄ...men....vad kan jag sÀga, ni Àr jÀkligt duktiga och i sin genre Àr det en bra lÄt:D....ja...den hÀr parentesen gjorde vÀl varken till eller frÄn..men det Àr sÄ fÄnigt nÀr parentesen blir lÀngre Àn meningen den syftar pÄ sÄ bara för den skull sÄ var jag tvungen att skriva lite till...som blev en förklaring till varför parentesen blev sÄ lÄng....och det var ju intressant lÀsning för oss alla, hoppas jag:)...).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

det lÄter bra:) (ja, jag vet...snÄlt med ord i den kritiken:P ...det Àr inte riktigt en musikgenre jag brukar lyssna pÄ...men....vad kan jag sÀga, ni Àr jÀkligt duktiga och i sin genre Àr det en bra lÄt:D....ja...den hÀr parentesen gjorde vÀl varken till eller frÄn..men det Àr sÄ fÄnigt nÀr parentesen blir lÀngre Àn meningen den syftar pÄ sÄ bara för den skull sÄ var jag tvungen att skriva lite till...som blev en förklaring till varför parentesen blev sÄ lÄng....och det var ju intressant lÀsning för oss alla, hoppas jag:)...).

YAY jag fick beröm 🙂 Jo jag undrade lite om din parantes.. förklara vidare angĂ„ende den.. 😼

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ahaaaa! det Ă€r SÅ det funkar:)....om nĂ„gon bara skriver i en trĂ„d man skrivit i sĂ„ fĂ„r man inte mail om det...det Ă€r bara om nĂ„gon citerar det man skriver...intressant:)...ja...inte intressant som i: "sĂ„g du noshörningen som flög förbi? intressant att den kunde flyga med de smĂ„ vingarna"....men...ja....eh...var var jag?...jasĂ„, det var slut dĂ€r?...okej..

Skivsamlingen bestÄr vÀl av 99% hÄrdrock och metal men jag lyssnar nog pÄ det mesta, bara det Àr bra....sen har jag vÀl inte hört sÄ mycket av just...ja....svÄrt att veta vilken genre det stÄr under nÀr man aldrig varit och nosat i den specifika genren:)....mmm...allt blev sÄ mycket tydligare nu, kÀnner jag:)

Haha:D...och vad jag VILL höra?....hmm...mina "lÄtar" pÄ skiva?....min bÀsta vÀn ropa mitt namn nÀr hon kommer?....ett brev om miljon-arv dimpa ner i brevlÄdan?...ljudet av fred pÄ jorden och en vÀlmÄende planet?...ljudet av blÀck mot papper nÀr ni skriver ert drömkontrakt med ett skivbolag?....

mycket man vill höra hÀr i vÀrlden;)...

dÀremot...vad jag gillar och lyssnar pÄ just nu:

men jag tror inte pÄ att man ska anpassa sig efter vad andra gillar...dÄ har man ju fortfarande inte gjort det man ville göra...och det Àr ju...dumt:/

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ahaaaa! det Ă€r SÅ det funkar:)....om nĂ„gon bara skriver i en trĂ„d man skrivit i sĂ„ fĂ„r man inte mail om det...det Ă€r bara om nĂ„gon citerar det man skriver...intressant:)...ja...inte intressant som i: "sĂ„g du noshörningen som flög förbi? intressant att den kunde flyga med de smĂ„ vingarna"....men...ja....eh...var var jag?...jasĂ„, det var slut dĂ€r?...okej..

Skivsamlingen bestÄr vÀl av 99% hÄrdrock och metal men jag lyssnar nog pÄ det mesta, bara det Àr bra....sen har jag vÀl inte hört sÄ mycket av just...ja....svÄrt att veta vilken genre det stÄr under nÀr man aldrig varit och nosat i den specifika genren:)....mmm...allt blev sÄ mycket tydligare nu, kÀnner jag:)

Haha:D...och vad jag VILL höra?....hmm...mina "lÄtar" pÄ skiva?....min bÀsta vÀn ropa mitt namn nÀr hon kommer?....ett brev om miljon-arv dimpa ner i brevlÄdan?...ljudet av fred pÄ jorden och en vÀlmÄende planet?...ljudet av blÀck mot papper nÀr ni skriver ert drömkontrakt med ett skivbolag?....

mycket man vill höra hÀr i vÀrlden;)...

dÀremot...vad jag gillar och lyssnar pÄ just nu:

men jag tror inte pÄ att man ska anpassa sig efter vad andra gillar...dÄ har man ju fortfarande inte gjort det man ville göra...och det Àr ju...dumt:/

Haha jag gillar dig! Du har ett intressant sĂ€tt att uttrycka dig pĂ„. Jag Ă€r sjĂ€lv allĂ€tare av alla musik och ej lĂ„st till nĂ„gon specifik genre utan kan tĂ€nka mig att göra och lyssna pĂ„ "allt" (med reservation för Ă€ndringar) Förresten sĂ„ vet alla att noshörningar numera flyger pĂ„ natten, sĂ„ du kan inte ha sett oss! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har tÀnkt pÄ en sak sen du skrev ditt inlÀgg.... bra i sin gengre skriver du - vilken genre Àr det dÄ? Vi har svÄrt att sjÀlva sÀtta nÄgon etikett pÄ den...

Bon Iver lÀt nÀra - nÀstan lite intimt! ;-)

Meshugga lÄter för mig som en tÀvling i att spela snabbt pÄ gitarr eller vem som har flest trummor!

Fredrik Svan berörde mig inte denna gÄngen men han har gjort annat jag gillat.

Dream theater var ju lite balla. Inte sÄ förbaskat förutsÀgbart och med variation i intensitet och stÀmningslÀgen - rÀtt ok.

Gör du sjÀlv lÄtar?

Sen ska inte (musicpanda88) sitta hĂ€r och promota hela dagen utan kolla mailen och tala om för mig vilken synt vi ska anvĂ€nda! 😛

/Jocke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vilken genre?...ja...jag vet inte, eftersom jag Àr totalt obevandrad i den:D....men kanske syntrock alt syntpop?...jag tÀnker lite Nik Kershaw...lite Depeche Mode...lite Melodyclub?....men som sagt...jag vet inte:P

Att sÀga att det jag gör Àr lÄtar i det hÀr sÀllskapet Àr som att jag skulle sÀga att jag spelar fotboll om jag hade stÄtt pÄ Emirates Stadium.....men jag vill ÀndÄ spela in dem ordentligt för att ge till de vÀnner jag lovat (och de fÄr faktiskt skylla sig sjÀlva, som de tjatar....).

Bon Iver - ja, vÀldigt intimt....pÄ nÄgot vis...

Meshuggah - vann nog den tÀvlingen....(och vore hela ObZen en instrumental platta, utan "sÄngen" sÄ hade jag aldrig slutat lyssna pÄ den... but that screaming makes me wanna go napnap after a while...).

Fredrik Swahn - första lÄten jag hör och texten var alldeles för nÀra.....men nu har jag bestÀllt skivan...(och sÄ vill jag tillÀgga att Fredrik Swahn har idag bevisat att vÀnlighet och vÀrme Àr nÄgot man fortfarande kan hoppas pÄ frÄn frÀmlingar...).

Dream Theater - Ja...Petrucci Àr ju bÄde husguden och anledningen till att jag vill elda upp gurorna ibland (ja...det borde jag iofs ÀndÄ)...

det enda du behöver göra för att förstĂ„ deras storhet Ă€r att se deras "Live at Budokan"😛 ....korta klipp dĂ€rifrĂ„n följer:

http://www.youtube.com/watch?v=TLK0AT_gdfc (klipp ett)

http://www.youtube.com/watch?v=32PYEA6qYzs...feature=related (ja....lÄt oss kalla det hÀr Parte de deus dÄ...för skoj skull....av instrumedley't pÄ den hÀr konserten.....ja....kallad "instrumedley".....lite originellt...mm....vÀnta lite...ska det vara en slut-parentes hÀr nÄgonstans ocksÄ?...ja, det skulle det visst.....jag tror jag sÀtter den hÀr -----> ) ....ja, det blev rÀtt bra, jag Àr nöjd.

Ja, det var dÀrför jag blev lite förvÄnad nÀr den flög förbi utanför fönstret nÀr jag satt och Ät frukost:/

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har tÀnkt pÄ en sak sen du skrev ditt inlÀgg.... bra i sin gengre skriver du - vilken genre Àr det dÄ? Vi har svÄrt att sjÀlva sÀtta nÄgon etikett pÄ den...

Bon Iver lÀt nÀra - nÀstan lite intimt! ;-)

Meshugga lÄter för mig som en tÀvling i att spela snabbt pÄ gitarr eller vem som har flest trummor!

Fredrik Svan berörde mig inte denna gÄngen men han har gjort annat jag gillat.

Dream theater var ju lite balla. Inte sÄ förbaskat förutsÀgbart och med variation i intensitet och stÀmningslÀgen - rÀtt ok.

Gör du sjÀlv lÄtar?

Sen ska inte (musicpanda88) sitta hĂ€r och promota hela dagen utan kolla mailen och tala om för mig vilken synt vi ska anvĂ€nda! 🙂

/Jocke

Yes sir! Är pĂ„vĂ€g 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vilken genre?...ja...jag vet inte, eftersom jag Àr totalt obevandrad i den:D....men kanske syntrock alt syntpop?...jag tÀnker lite Nik Kershaw...lite Depeche Mode...lite Melodyclub?....men som sagt...jag vet inte:P

Att sÀga att det jag gör Àr lÄtar i det hÀr sÀllskapet Àr som att jag skulle sÀga att jag spelar fotboll om jag hade stÄtt pÄ Emirates Stadium.....men jag vill ÀndÄ spela in dem ordentligt för att ge till de vÀnner jag lovat (och de fÄr faktiskt skylla sig sjÀlva, som de tjatar....).

Bon Iver - ja, vÀldigt intimt....pÄ nÄgot vis...

Meshuggah - vann nog den tÀvlingen....(och vore hela ObZen en instrumental platta, utan "sÄngen" sÄ hade jag aldrig slutat lyssna pÄ den... but that screaming makes me wanna go napnap after a while...).

Fredrik Swahn - första lÄten jag hör och texten var alldeles för nÀra.....men nu har jag bestÀllt skivan...(och sÄ vill jag tillÀgga att Fredrik Swahn har idag bevisat att vÀnlighet och vÀrme Àr nÄgot man fortfarande kan hoppas pÄ frÄn frÀmlingar...).

Dream Theater - Ja...Petrucci Àr ju bÄde husguden och anledningen till att jag vill elda upp gurorna ibland (ja...det borde jag iofs ÀndÄ)...

det enda du behöver göra för att förstĂ„ deras storhet Ă€r att se deras "Live at Budokan"🙂 ....korta klipp dĂ€rifrĂ„n följer:

http://www.youtube.com/watch?v=TLK0AT_gdfc (klipp ett)

http://www.youtube.com/watch?v=32PYEA6qYzs...feature=related (ja....lÄt oss kalla det hÀr Parte de deus dÄ...för skoj skull....av instrumedley't pÄ den hÀr konserten.....ja....kallad "instrumedley".....lite originellt...mm....vÀnta lite...ska det vara en slut-parentes hÀr nÄgonstans ocksÄ?...ja, det skulle det visst.....jag tror jag sÀtter den hÀr -----> ) ....ja, det blev rÀtt bra, jag Àr nöjd.

Ja, det var dÀrför jag blev lite förvÄnad nÀr den flög förbi utanför fönstret nÀr jag satt och Ät frukost:/

Synt? 🙂 PĂ„ den hĂ€r lĂ„ten Ă€r det nog bara en syntstĂ€mma och det Ă€r "swellen" som Ă€r tydligast i början av det instrumentala partiet inne i lĂ„ten. De andra "instrumenten" som liknar nĂ„got slags keyboard Ă€r uppbyggda av gitarrstĂ€mmor! 😄

NĂ€ elda inte upp gitarrerna! Alla kan inte vara virtuoser - skaffa andra husgudar! ;-)

Dina lÀnkar fÄr mig att tÀnka pÄ det hÀr: http://www.youtube.com/watch?v=hCKfRqyXuU4

och det hÀr:

- typ! ;-)

Vi skulle behöva ett och annat solo - kan du fixa det?

/Jocke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ja, du ser, jag sa ju att jag har noll koll:P

Andra husgudar, sĂ€ger du?...hmm...nĂ„gon som inte Ă€r för ouppnĂ„elig?.....Gula Gubben, kanske?🙂

Jo, nog Àr D.T inspirerade av bÄde Yes och Zappa.....om du kollar pÄ hela Live at Budokan sÄ Àr det omöjligt att missa Zappainfluenserna iallafall;)

Ooooh:(...jag Àr oÀndligt ledsen om jag fÄtt nÄgon att tro att jag Àr gitarrist:/....pÄ sin höjd lyckas jag fuska ihop nÄgot melodiliknande som jag sedan kallar för lÄt och som jag sen plÄgar nÄgra stackars nÀtvÀnner med:P....jag kan inte skriva nÄgot solo....men.....nÀ.....jag försöker komma pÄ nÄgot jag skulle kunna bidra med men...en textrad om sjÀlvbeflÀckelse som rimmar pÄ lunka kanske?:/

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

...eller möjligtvis den dÀr chokladkakan jag gör som nÀstan Àr som sex....fast kladdigare....

CHOKLAD? :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ja, du ser, jag sa ju att jag har noll koll:P

Andra husgudar, sĂ€ger du?...hmm...nĂ„gon som inte Ă€r för ouppnĂ„elig?.....Gula Gubben, kanske?🙂

Jo, nog Àr D.T inspirerade av bÄde Yes och Zappa.....om du kollar pÄ hela Live at Budokan sÄ Àr det omöjligt att missa Zappainfluenserna iallafall;)

Ooooh:(...jag Àr oÀndligt ledsen om jag fÄtt nÄgon att tro att jag Àr gitarrist:/....pÄ sin höjd lyckas jag fuska ihop nÄgot melodiliknande som jag sedan kallar för lÄt och som jag sen plÄgar nÄgra stackars nÀtvÀnner med:P....jag kan inte skriva nÄgot solo....men.....nÀ.....jag försöker komma pÄ nÄgot jag skulle kunna bidra med men...en textrad om sjÀlvbeflÀckelse som rimmar pÄ lunka kanske?:/

Det Ă€r livsfarligt att ha en gitarrist som husgud om man spelar gitarr sjĂ€lv! 😆 NĂ€, dĂ„ Ă€r det bĂ€ttre att ha Gandi om man lirar lugna saker och Rocky för lite tuffare grejer! 😎

"Syntpop"? 😛 Det kommer att bli svĂ„rare och svĂ„rare att placera oss i en befintlig genre ju fler lĂ„tar vi lĂ€gger ut! 😄 Vi Ă€r 90% klara med nĂ€sta "slĂ€pp" och jag ser spĂ€nt fram emot en klassificering av den! 😄 PĂ„ ett par veckor Ă€r det nog dags!

D.T Àr nog duktiga, rent tekniskt finns inte mycket att önska! DÀremot tycker jag att det Àr lite stelt och brister i variation av intensitet och stÀmning. Tycker sjÀlv att det Àr kontrasterna som gör musiken spÀnnande! Nu fÄr jag vÀl pÄ skallen men jag skulle vilja dra en parallell mellan D.T. och Iron Maiden - som spelar skalor upp och ner ...

Sen tycker jag inte att du ska nedvĂ€rdera din egen kapacitet - frĂ„gan Ă€r vĂ€l snarare hur man bestĂ€mmer mĂ„let! För inte sĂ„ lĂ€nge sedan hade jag och Leo bara gĂ„tt och tĂ€nkt att det vore kul att göra lĂ„tar (ja det har spelat i huvet hela livet). men sen vi lĂ€rde kĂ€nna varandra sĂ„ blev det en jĂ€kla fart! 🙂

/Jocke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja...hÀr ger man kÀngor till bÄde D.T och Maiden i samma mening utan nÄgon som helst skam i kroppen:D....och föga överraskande sÄ hÄller jag inte alls med...anledningen till att jag lyssnar pÄ D.T Àr just deras styrka i det progressiva och stÀmningsbilderna de mÄlar upp (du kanske har lyssnat en del pÄ Petrucci and the boys men annars tycker jag att du ska ta dig tid att göra det....och en av deras styrkor ligger ocksÄ i att de inte lÄter det tekniska ta överhanden (till skillnad mot en del otÀcka svenska virtuoser som inte vill annat Àn gitarronanera och frigöra the fucking fury...inga nÀmnd, ingen glömd:P...) men Àven i, till skillnad mot Maiden dÄ...om vi nu mÄste kasta lite skit över nÄgon av dem....men det Àr under protest!....att det inte finns en skiva som Àr den andra lik, alla Àr smÄ resor i sig sjÀlva...

Sen Àr jag ypperligen allergisk mot allt som innehÄller mer teknik Àn kÀnsla...fÄr inte hjÀrtat sitt sÄ spelar det andra inte nÄgon roll heller.

Okej...jag kanske kan finna en viss charm i en del "lÄtar" jag gjort och hÄller pÄ med, men det saknas för mycket som jag inte kan tillföra dem...jag skulle nog ocksÄ behöva trÀffa en likasinnad (eller vÀldigt oliksinnad kanske) som har idéer och kunskap att förverkliga det jag vill ha ut....men jag vet inte...steg ett kanske fÄr bli att försöka fÄ ner pÄ papper det jag spelar (jag kan ju ingen som helst musikteori eller noter eller ens namnen pÄ hÀlften av ackorden jag spelar) sÄ att jag kan komma ihÄg det:D....guldstjÀrna till www.chordbook.com för all hjÀlp jag fÄr dÀr...(Àr det verkligen meningen att man ska behöva gÄ pÄ nÄn slags undervisning eller lÀsa nÄn bok för att lÀra sig spela gitarr?....nÀÀ....det verkar överkurs:P...).

jag kommer med spÀnning att hÄlla utkik efter ert nÀsta slÀpp:P....men...jag kanske ska undvika att försöka sÀtta er i ett fack;).....

okej...ja...jag har ju mindre tekniska husgudar ocksÄ....Herr Hutz fÄr vÀl absolut stÄ för kÀnslan (och fÄr ni möjlighet sÄ gÄ och se live.....galen energi det blev pÄ Medis:S...): http://www.youtube.com/watch?v=3Jv3b0VKec8

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vilken kille! 🙂 Vet inte varför men nĂ€r jag hörede Gogol kom jag att tĂ€nka pĂ„ det hĂ€r:

NÀ, inget ont om DT eller IM - de har sina förtjÀnster och jag mÄste erkÀnna att jag inte lyssnat tillrÀckligt pÄ nÄgon av dem för att uttala mig! NÀr jag gör musik lyssnar jag överhuvudtaget inte mycket pÄ andra.

Leo tycker om choklad och musikteori! 🙂 Jag har lyckats glömma allt sĂ„nt sĂ„ jag kĂ€nner inga begrĂ€nsning! 🙂 Tycker du kan lĂ€ra dig teckna ner Midi sĂ„ fĂ„r du ju dina lĂ„tar nedtecknade! Dessutom kan du ju enkelt be andra om hjĂ€lp!

Jag Ă€lskar att bli placerad i ett fack - min omgivning blir alltid lika överaskad! 🙂

/Jocke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

haha:D...ja, precis...mycket kĂ€nsla dĂ€r ocksĂ„đŸ™‚

Nej, jag förstÄr precis....men ibland nÀr inspirationen tryter sÄ lyssnar jag pÄ Glenn Hansard eller tittar pÄ Once för att fÄ tillbaka kÀnslan av att vilja göra musik.

Ja, det Ă€r SÅ man ska kĂ€nna...inte se okunskapen som en brist utan som en frihet!....har aldrig tĂ€nkt sĂ„....men det Ă€r ju sant...det man gör gör man ju för att man sjĂ€lv vill, inte för att det Ă€r enligt reglerna.

Hmm...kollade upp midi:/...verkar vÀldigt komplicerat för nÄgon som inte ens tog sig igenom grundkursen i C++ pÄ universitetet:O....och mÄste man inte kunna skriva och lÀsa noter? och göra vissa investeringar?....jag brÀnde nog allt pÄ en mic och ett ljudkort;) .....tack för tipset iaf...tips Àr aldrig fel:)...

(det Ă€r det sprĂ„ket musiker pratar alltsĂ„?....aj dĂ„, blir till att lösa musikproblemen sjĂ€lv dĂ„đŸ™‚......dĂ€remot vore det ju trevligt att fĂ„ lite feedback pĂ„ texter man skriver;).....).

Haha, det Àr rÀtt:D......

"sÀtt honom inte i ett fack du inte kan försluta

grÀv inte ner honom och kalla honom död

nÀr du sjÀlv Àr ett vÀxthus som börjar fÄ slut pÄ ruta

och dina ord faller ur din mun som gulfÀrgad snö" ....eller hur det nu var:P

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Living in a box?

Midi Àr inte sÄ konstigt. I princip Àr det en ren textfil som talar om nÀr en ton ska spelas. Inget ens i nÀrheten av C++! det finns bra editorer dÀr det ligger en klaviatur pÄ den vertikala axeln och pÄ den horisontella har du tiden. Du kan sÀtta tempot och takten och sedan Àr det bara att klicka i tonerna dÀr du vill ha dom!

/Jocke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Se till att fĂ„ liv i din Cubase sĂ„ har du en riktigt hygglig midi-editor som dessutom kan skriva ut noter. Det ger dig möjlighet att bĂ„de dokumentera dina lĂ„tar och samarbeta med sĂ„vĂ€l skolade som oskolade musiker! 😆

/Jocke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Ă€r inte studion som gör musiken, inte datorn heller. Musik Ă€r nĂ„got som hĂ€nder i skallen hos kreativa mĂ€nniskor! Hur man vĂ€ljer att fĂ„ den ur sig Ă€r en annan sak. Det finns mĂ€nniskor som gĂ€r hela livet med lĂ„tar i skallen utan att kunna uttrycka musik - se du till att installera Cubase sĂ„ blir det bra! 🙁

/Jocke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Va? đŸ˜±

Kul att du gillar den! Men, klassifiseringeen fĂ„r du allt jobba pĂ„ lite! Leo Ă€r helt enastĂ„ende pĂ„ att skriva texter sĂ„ det Ă€r "sĂ„" inspirerande att jobba med musiken sedan! 🙂 Hur gĂ„r det med Midi:n?

/J

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bidde det fel i klassificeringen?đŸ˜±....ja, jag kan ju bara sĂ€ga vad mina öron hör:P....men jag gillar det jag hör iallfall:)

Ja, det mÄste vara inspirerande att bolla musik med nÄgon:)....med midi'n gÄr det sÄdÀr, fÄr inget ljud ut i Cubase och nÀr saker...prylar...döda ting.....inte funkar sÄ försvinner inspiration dÀr frustrationen gÄr in:D....sÄ....vi Àr vÀl inte vÀnner direkt;)

/T

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...