Pelleman Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Hej, Jag har installerat LinPlug RM IV och där fanns med en mapp "RM IV Grooves" som i sin tur innehåller över 2500 filer av olika beats. Problemet är att alla är i filformatet "mi4" och inte går att öppna med pluggen! Vet någon därute vad detta är för filformat och hur jag öppnar dem? Jag hade tänkt att använda dessa "beats" i Ableton Live, men förstår inte hur det ska gå till. Tacksam för svar, Pelleman
pompe Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Hej,Jag har installerat LinPlug RM IV och där fanns med en mapp "RM IV Grooves" som i sin tur innehåller över 2500 filer av olika beats. Problemet är att alla är i filformatet "mi4" och inte går att öppna med pluggen! Vet någon därute vad detta är för filformat och hur jag öppnar dem? Jag hade tänkt att använda dessa "beats" i Ableton Live, men förstår inte hur det ska gå till. Tacksam för svar, Pelleman har ingen kännedom om saken i fråga, men det låter logiskt att dom har ett eget format för att du ska använda pluggen! inte några andras prylar =) spela upp dom och bounca ner dom du vill ha!
Pelleman Postat 2 april 2009 Trådstartare Postat 2 april 2009 har ingen kännedom om saken i fråga, men det låter logiskt att dom har ett eget format för att du ska använda pluggen! inte några andras prylar =) spela upp dom och bounca ner dom du vill ha! Jag använder ju pluggen i Ableton Live! Live är ju ett inspelningsprogram där man använder sig av VST-pluggar, och det är där jag ska använda RM IV och beatsen jag nämnde.
jarlo Postat 2 april 2009 Postat 2 april 2009 Det kan inte vara så att du letar i fel meny då? Typ att du försöker ladda in mi4-filer i en meny för att ladda in wav-samplingar?
Pelleman Postat 2 april 2009 Trådstartare Postat 2 april 2009 Det kan inte vara så att du letar i fel meny då? Typ att du försöker ladda in mi4-filer i en meny för att ladda in wav-samplingar? Vet du hur/var man laddar in mi4-filerna i RM IV? Jag hittar ingen annan väg än där man laddar Wav-filer, men jag fattar om det är fel.
jarlo Postat 2 april 2009 Postat 2 april 2009 Vet du hur/var man laddar in mi4-filerna i RM IV? Jag hittar ingen annan väg än där man laddar Wav-filer, men jag fattar om det är fel. Tyvärr, jag har aldrig använt programmet. Det tråkiga svaret är väl att det lär stå i manualen 😄
Pelleman Postat 3 april 2009 Trådstartare Postat 3 april 2009 (redigerat) Tyvärr, jag har aldrig använt programmet. Det tråkiga svaret är väl att det lär stå i manualen Tro mig, allt står i manualen men inte detta! Där står hur man importerar wav-filer, midi-filer mm., men inget om mi4-filer! Rättelse: Det står hur och var man installerar mappen med mi4-filerna, men inte hur man öppnar dem i programmet! Redigerat 3 april 2009 av Pelleman
jarlo Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 Tro mig, allt står i manualen men inte detta! Där står hur man importerar wav-filer, midi-filer mm., men inget om mi4-filer!Rättelse: Det står hur och var man installerar mappen med mi4-filerna, men inte hur man öppnar dem i programmet! I den här videon tycker jag det ser ut som att han öppnar en meny med något som skulle kunna vara RMVs medföljande bibliotek: http://www.youtube.com/watch?v=mcGjztKPrGU...feature=related
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.