Jump to content
Annons

32-bit samples


Rambutan

Recommended Posts

Har ett gäng samples i 32-bitformat. Har jag förstått det rätt då kan inte logic öppna dessa 🙂

Någon som har tips på ett program som kan konvertera allt på samma gång till 24bit?

Jag har ju audacity, men att sitta och konvertera varenda fil för sig lär ta lång tid..

Redigerat av Rambutan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns ingen anledning att konvertera ljudfiler till annat bitdjup. Det är näömligen inga problem om du kör med olika bitdjup i samma projekt, utan det hanteras likadant internt vare sig du har en 8-bitssampling eller en 24-bit. Ljudfilen som har för liten upplösning fylls bara på med nollor som LSB (Least Significats Bits) - precis samma sak som händer när du konverterar från lägre till högre bitdjup utanför programmet.

Det låter märkligt om Logic inte kan hantera 32-bitsfiler - för det kan Cubase - och de brukar ju snegla på varandra en hel del... Jag vet inget om Logic, så någon som är mer upplyst på den fronten får nog hoppa in och bekräfta eller dementera angående 32-bitsfiler...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...