Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har provat installera ett par pluggar ett bra tag men verkar inte som protools hittar dom, jag tänkte höra vilken mapp dom ska ligga i för att dom ska fungera, tror att det ligger nu på program/deladefiler/digidesign/DAE/plugins men dom kanske ska ligga nån annanstans. Snälla hjälp mig!

mvh kalle

Annons
Postat
Har provat installera ett par pluggar ett bra tag men verkar inte som protools hittar dom, jag tänkte höra vilken mapp dom ska ligga i för att dom ska fungera, tror att det ligger nu på program/deladefiler/digidesign/DAE/plugins men dom kanske ska ligga nån annanstans. Snälla hjälp mig!

mvh kalle

Där ligger mina pluggar också och allt fungerar som det ska.

Vilken version av ProTools har du?

Vilka plug-ins?

Vad har du för dator?

Beskriv lite mer så är det lättare att hjälpa dig med ett bra svar

Postat

Ok, ja protools LE 7, glömt exakta versionen men spelar det nån roll?

Har en xp dator

Blir så att när jag installerat pluggen som är wavearts powersuite så förväntar jag mig liksom att pluggarna ska finnas i protools såklart, har fått klämm på C4 multibandskompressor just som ingår där som jag är så oerhört sugen på men dom finns inte. Det är väl i princip all beskrivning jag kan ge trorjag.

Postat

Oj ville bara säga att det löste sig, hade inte startat om datorn vilket kanske var en viktig grej:) visserligen låser sig protools just nu men jag kommer säkert fixa det, tack ändå

Jepplen (oregistrerad)
Postat

Kul att det löste sig!

Angående låsning av program, det beror ofta generellt på att en eller fler filer saknas, programmet ligger då och tar upp alla resurser den kan till att hitta filen/filerna vilket gör att programmet ser att "hänga sig", "låsa sig".

Vanligt är att man får ett felmeddelande om saknade filer, men eftersom vi pratar om datorer så kan det ibland utebli beroende på olika fantastiska anledningar.

En lösning är att om man vet att man har installerat något nytt plugin eller uppdaterat programmet etc.. är då att avinstallera det nya, testa programmet igen, sen installera det nya igen och testa.

Många gånger räcker det, är det fortfarande fel efter ominstallationerna kan det vara källan som det är fel på, kan vara en dålig nedladdning.

Ladda ned filen på nytt.

Värt att notera är att även program som tillsynes inte har någonting med PT att göra kan ha delade filer under skalet som kan skapa konflikter, så även om du bara har installerat Word/Excel dagen innan PT slutade fungera, kan detta ha med saken att göra, avinstallera Word/Excel* (*exempel) och testa PT.

Dessa är bara generella regler/lösningar, ta dem inte för bokstavligt och på för stort allvar.

Kanske kan det hjälpa någon.

Postat
Kul att det löste sig!

Angående låsning av program, det beror ofta generellt på att en eller fler filer saknas, programmet ligger då och tar upp alla resurser den kan till att hitta filen/filerna vilket gör att programmet ser att "hänga sig", "låsa sig".

Vanligt är att man får ett felmeddelande om saknade filer, men eftersom vi pratar om datorer så kan det ibland utebli beroende på olika fantastiska anledningar.

En lösning är att om man vet att man har installerat något nytt plugin eller uppdaterat programmet etc.. är då att avinstallera det nya, testa programmet igen, sen installera det nya igen och testa.

Många gånger räcker det, är det fortfarande fel efter ominstallationerna kan det vara källan som det är fel på, kan vara en dålig nedladdning.

Ladda ned filen på nytt.

Värt att notera är att även program som tillsynes inte har någonting med PT att göra kan ha delade filer under skalet som kan skapa konflikter, så även om du bara har installerat Word/Excel dagen innan PT slutade fungera, kan detta ha med saken att göra, avinstallera Word/Excel* (*exempel) och testa PT.

Dessa är bara generella regler/lösningar, ta dem inte för bokstavligt och på för stort allvar.

Kanske kan det hjälpa någon.

Tack så mycket för hjälpen, tyvärr löste det sig aldrig, jag blev tvungen att ta bort pluggarna för att få igång protools normalt, vilket funkade.

Ska prova installera dom igen nån annan gång, jag är inte så teknisk så såna här problem blir mycket värre än för den kunnige, surt då jag verkligen skulle vilja köra dom här pluggarna, tack för hjälpen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.